Body & mind in Costa Rica - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Natalie Neef - WaarBenJij.nu Body & mind in Costa Rica - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Natalie Neef - WaarBenJij.nu

Body & mind in Costa Rica

Door: Natalie de Neef

Blijf op de hoogte en volg Natalie

18 Maart 2010 | Mexico, Mexico-stad

Zo…het een na laatste deel van mn reis is ingegaan voor de terugvlucht naar Holanda! Op dit moment zit ik in het vliegtuig naar Mexico city! Ik zal even proberen te beschrijven wat voor uitzicht ik nu heb vanuit mn vliegtuigraampje: echt SUUUUUPER mooi!!! We zitten boven de wolken, de zon is net ondergegaan maar we vliegen richting de zonsondergang. Hmmm valt niet mee, uuhhh als ik achteruitkijk is t pikkedonker en als ik vooruitkijk zie ik n feloranje gloed boven de wolken die steeds breder wordt (we vliegen de richting vd zon op) daarboven is t strakblauw en wordt t steeds donkerder en daarboven 1 hele felle ster en de maan! Super gaaf dus! Ik heb n foto gemaakt om mn beschrijving wat kracht bij te zetten ;-) Maar t is eigenlijk meer n geval van, je had er bij moeten zijn ;-) WAUW!!!

De laatste maand is ingegaan en ik ben officieel t langste weg van huis dan ik ooit ben geweest en ook t langste alleen dan ik ooit ben geweest! Nu ik ineens denk van wow t is ‘bijna’ voorbij, is t best overweldigend allemaal. Soms denk ik dan ‘ik wil helemaal niet dat t al voorbij is!!! Mijn vrijheid, de mensen die ik ontmoet, andere culturen en levensstijlen die ik tegenkom, alles wat ik leer, het ultieme relaxen, alleen maar op mn slippers lopen, naar de zee staren, zo is t ineens voorbij, heb ik wel genoeg genoten en alles eruit gehaald wat er in zit?’ en dan denk ik weer ‘ Ja t is/was fantastisch! En nu heeeeerlijk om weer naar huis te gaan, t is nu echt wel lang genoeg geweest en zin om iedereen weer te zien die ik zoooo heb gemist, gezellige dingen samen doen, meer stability, mn eigen plekje’. Mixed feelings zeg maar! Daarom ben ik ook blij dat ik deze laatste weken lekker niet teveel meer ga ondernemen, maar lekker de tijd neem (aan t strand met n zonnetje wel te verstaan :-))om alles n plekje te geven, mn dagboek met al mijn belevenissen en super veel opgedane indrukken nog eens door te lezen, mn filmpjes en foto’s te bekijken en mn websiteverhalen met reacties bekijken zodat ik deze unieke, mooie en SUPER waardevolle tijd mooi af kan sluiten! En natuurlijk nog ff OPTIMAAL te genieten van deze laatste weken, want t is nog nie voorbij en ik heb nog n goede paar weken te gaan met zon, zee, strand, cocktailtjes, duiken, snorkelen, misschien nog n beetje cultuur, dansen, varen, relaxen en alleen maar doen waar ik zin in heb!!!

En nu eerst nog even terug naar Costa Rica! Ik was op weg naar Dominical, een heel relaxed surfplaatsje, waar ik weer met Alyssa had afgesproken! :-) Ik liep t hostel te zoeken en ze kwam al helemaal super blij aangerend, heel schattig. Jude (vriend van haar en jongen uit t hostel in Bastimentos) was er ook en hij ook helemaal enthousiast! Dat was echt ff fijn! Lekker weer vertrouwd bij aardige en gezellige mensen en niet weer op zoek naar nieuwe ‘vrienden’. De weg ernaartoe was nog wel wat hoor. Ik stond dus als enige blanke en als enige toerist in n OVERvolle local bus! Helemaal vooraan, half zittend op n verhoging en steeds opstaand omdat er iemand uit en dan weer in moest. Ik keek zo eens die bus in naar al die mensen en zag mezelf zo staan en dacht ze zouden me nu eens moeten zien, was eigenlijk wel echt heel cool! Stond ik daar tussen al die locals!

Dominical is echt heel relaxed, lekkere sfeer, ook in t hostel, aan t strand en gratis surfboards. ’s Middags gelijk met Alyssa t water in en weer eens n poging gedaan! Ging best weer goed alias STOND af en toe eens n paar seconden op t board. Wel steeds van knie naar voeten, eigenlijk moet je van liggen, bovenlichaam omhoog drukken met je handen en op je voeten springen…oefenen dus! T is wel echt vermoeiend ook hoor en heb dan na n tijdje (max n uur ahum) al geen zin meer. Steeds door de golven en super sterke stroming heen voor n luttele paar seconden op t board om er volgens met n goede sliding of smak weer af te pleuren haha! Maar die paar seconden dat je staat zijn wel echt heel cool! T dorpje zit vol surfdiehards, die dus om 6u de wekker zetten en de golven in springen, vind ik dan weer iets te fanatiek. Lekker einde dag is prima. Omdat t echt TE HEET was om iets te doen (ja ik weet t jullie willen t nie horen), waren de dagen heel relaxed. De overall dagbesteding: zwetend de tent uit (paar nachten in n tent geslapen), super verse smoothie halen,op mn Domincal favo plekje opdrinken (overdekt hutje op palen met uitzicht op zee met n lekker briesje), chillen, zwemmen, lunchen, surfen, de super mooie sunset bewonderen, chillen, uit eten, biertje, pitten! Niet slecht dus ;-)

Maarrr daarnaast ook nog heel actief geweest met onder andere n 2-daagse Capoeira workshop. Voor wie t nie kent, dat is n Braziliaanse martial arts/vechtkunst, super gaaf! T was ook nie druk, dus we kregen alle aandacht en t was…ZWAAR!!! My god, elke x dacht ik dat ik nie meer kon zweten, wel dus! Allerlei oefeningen: de jenga (basis), op handen en voeten rond lopen, radslag (ahum zo kon je t bij mij nie noemen), op je hoofd proberen te staan, allerlei kicks en dan langzaam en gecontroleerd enz enz! Wel ook dit weer echt heel cool! Na de les met zn allen n smoothie gehaald en naar de sunset gekeken terwijl de leraren dus oefeningen gingen doen op t strand in de sunset…wauw! De volgende dag…man ik kon niet meer opstaan, zitten of lopen en nog 2 uur! Toen we begonnen ik eigenlijk n beetje jammerend: alles doet zeer, ik heb geen zin meer, oohhh pffff haha. Uiteindelijk gingen we ander soort oefeningen doen en was t toch weer heel leuk, zie de demonstratie op film! Haha! ;-)

Naast de body ook tijd voor de mind, ik heb mn 1e meditatieles gehad! Een belangrijk principe is volgens mij om je body en mind bij elkaar te brengen en n balans te vinden door je op het nu en je ademhaling te concentreren voor rust, totale ontspanning en positieve energie ipv dat je bijvoorbeeld in n super mooie omgeving zit, maar t nie helemaal bewust meemaakt omdat je met je gedachten op Schiphol staat of denkt aan wat je morgen eens gaat doen of in de stress zit over wat je morgen allemaal op je werk moet gaan doen (dat laatste nog niet op mij van toepassing ;-)). Ik kan t nie echt goed uitleggen, aardig ingewikkeld, uitgebreide info over mediteren kun je op internet terugvinden! Heb t ook nog n keertje met Alyssa geprobeerd op t strand. Heel ontspannend, wel heel moeilijk en baart veel oefening om je eens niet te focussen op je gedachten maar gewoon in n goede positie te zitten en je op je ademhaling te concentreren. Heel rustgevend en voelde me daarna vol positieve energie. Ik merk dat men zich op heel veel plekken in Costa Rica bezighoudt met body & mind balance, meditatie, yoga enz. Had ik eigenlijk nie zo verwacht.

In ons dorpje was er ook n chantparty, Alyssa ging er heen en dacht dat ik t ook wel wat zou vinden. Je zit met n groep in n relaxte omgeving en gaat chants zingen, soort regels met n speciale betekenis voor bv kindness en positieve energie voor jezelf en anderen die het nodig hebben (dacht dan ook veel aan de kindjes met vrijwilligerswerk). Iemand zingt t dan voor en je zingt t met zn allen na. Kan ik ook nie zo goed uitleggen. ‘Vroeger’ zou ik echt denken die mensen zijn nie goed bij hoor, was ook n beetje lacherig op t begin, maar ook dit weer heel ontspannend en ook daarna voel je je vol positieve energie. Even voor de duidelijkheid, t heeft nix met n geloof of sekte te maken, maar n instelling van jezelf goed voelen en deze positiviteit ook uitdragen en ervan uitgaan dat deze positiviteit dan ook weer bij jou terugkomt. Wie goed doet, goed ontmoet zeg maar. Poe klinkt allemaal wel heel ‘diep’ kan ik me voorstellen! Maar reizen gaat voor mij ook over ontdekken van andere culturen en levensstijlen zodat je van al de dingen die je aanspreken, wat mee kan nemen voor jezelf. Ik heb ook deze reis weer echt veel dingen geleerd van ‘oh zo kan t dus ook’. Bijvoorbeeld in bijna alle arme landen, zie je zoveel mensen lachen en genieten van t leven met heel weinig spullen en vind je bv bijna overal 2 goals in de middle of nowwhere waar jong en oud elke dag gaan voetballen. Echt super om te zien! Dan denk ik we (‘volwassenen’) spelen te weinig! Maken ons veel druk over dingen die nu nie aan de orde zijn ipv te genieten van t moment. Maar eenmaal thuis word je ook weer snel meegetrokken in de dagelijkse beslommeringen en sta ik (hopelijk niet) na n tijdje misschien ook weer te balen als de trein 5 minuten vertraging heeft enz enz, maar goed ik hoop toch dat ik veel van dit soort dingen meeneem!

Ff terug naar de dagelijkse beslommeringen op reis…weinig tot geen privacy en heel dicht met veel mensen op elkaar. Ik lag dus in n tentje en in de tent pal naast mij bleek n man te zijn verhuisd en die SNURKTE SNURKTE SNURKTE! NIE NORMAAL! Ik wakker en zwaaarrr geïrriteerd, houd er namelijk nie van om uit mn slaap te worden gehouden en al zeker nie door n man die ik helemaal nie ken!!! N geval van nie de lusten wel de lasten zeg maar ;-) En mn oordoppen waren met de tentschoonmaak verdwenen. Ik kan dan dus echt nie slapen, paar x die tent uit, nog geprobeerd te verhuizen maar dat kon nie. Zag de omtrek van zn voet door de tent heen, die nog n paar x heen en weer geschud samen met de tent, geen enkele verandering. Ik naar de bewaking en hem meegesleept en die was zoooo SUPER aardig dat ie me n leeg dormbed heeft gegeven :-) Dit was weer ff t toppunt van budgetleven en de dag erna n kamer voor mezelf geboekt. Nie eens super duur! En heel de avond op mn kamer gelegen, genietend van mn eigen plekkie met mn laptop en n muziekie haha! Nog n mooie kamer ook met 2 ramen en uitzicht op de palmbomen. Ff bijkomen! Alyssa ging er helaas van door en met n wederzijds traantje afscheid genomen! Pfff weer nieuwe vrienden maken en toen zag ik ook net allemaal nieuwe foto’s van mn snoepie Jaimy die al zo groot en blond is geworden en dacht: ‘nu wil ik naar huis’. De volgende dag lekker uitgebreid met mn zussen geskyped en toen ook weer heel blij toen ik weer lekker op t strand zat. Ik kan dus net als mama (uren met dr stoeltje in Frankrijk met n biertje en n boekje) heel de dag wel naar de zee en de golven staren. Schitterend vind ik dat! De zon die op t water reflecteert en de surfers in de golven, wauw! En de sunsets hier zijn echt SUPER!!!

Na n dagje ook uit Dominal vertrokken na bijna n week en op naar Peninsula Nicoya, waar ik van plan was om verder te surfen en n canopy tour te doen (aan n kabelbaan door de boomtoppen vd jungle whoehoeeeee). Op de ferry raakte ik aan de praat met n NL gezin met 2 kids van 2 (Isis) en 4 (Zoey), die ook op wereldreis waren! Echt n onderneming met t hele gezin en ook super om zoveel tijd met elkaar door te brengen op allerlei mooie plekken! Ze boden me n lift aan naar Montezuma ipv 2 bussen die er heel lang over zouden doen. Ik tussen de 2 kinderzitjes in gepropt lekker kletsend met Zoey en af en toe ook met Isis. Echt gezellig! Het zoeken naar n hostel ging iets minder soepeltjes, heel veel dingen zaten vol en net gebeld naar n hostel en er was plek en kwam ik stonden er net 3 in te checken en vol. Uiteindelijk met zn 4-en in n 4persoonskamer, maar ging nie gelijk van harte maar goed ik had n plekkie! De volgende dag gelijk de canopy tour geboekt door de jungle! Dat was ook echt SUPER!!! Voor t begon nog wat howlermonkeys gespot, die zo hard brullen dat je denkt dat t n gorilla is (heb vd website van mn ‘liftfamilie’ geleerd dat ze na de olifant t meeste geluid maken in t hele dierenrijk! Echt hard joh!!!). Ik buckled up met handschoenen en n helm en daar ging ik, t 1e stukje was eigenlijk n beetje saai, kort en langzaam, maar ja moest er ook ff inkomen. Daarna echt n paar hele lange en snelle kabels gehad, wat weer ff spannend was en weer n momentje van: ‘tis maar goed dat ons moeder (en Jes haha) me nu nie ziet’. Nou die momenten zijn er aardig wat deze reis! T was n private tour met 2 instructors (eentje van 18 die 7 dgn per week werkte en 5 avonden per week naar school, respect hoor!), dus ging lekker snel. De lange kabels waren echt cool, ik whoehoeeee Jane door de jungle! En zoevend door de boomtoppen! En nee niet in de armen van Tarzan ;-) Ook nog naar n waterval geweest en van 3 meter gesprongen, daar kon ik n gil dan toch niet onderdrukken!

De dag erna naar Santa Theresa gegaan, weer n surfoord. Heel relaxed ook en n leuk hostel, tip van Nederlands meisje (Anne) die daar ook gezellig zat! Leuke dagen! Ook nog naar n leuke tent geweest op zaterdag waar lekkere techno werd gedraaid (door n chick, super stoer (mn DJ kriebels kwamen gelijk weer helemaal naar boven…wil ik ooook!), dansvloer aan t strand, op de blote voetjes, onder de sterrenhemel, met n biertje, dansend :-) Wat wel n beetje jammer is hier, zijn de irritante locals (niet allemaal hoor, maar n paar verpesten t voor de rest). Die gaan dan dus achter je dansen en dan wil je nog aardig blijven en draai je weg, knik je vriendelijk nee…nou dat werkt dus niet hoor. Ook niet als je geïrriteerd gaat doen en de hand van je heupen haalt en zwaar geïrriteerd nee gaat schudden. Nou in NL is de boodschap dan wel duidelijk hoor, maar hier…nee hoor! Believe me, mn gezicht spreekt op zo’n moment boekdelen en na NOOOOOOOOO schreeuwend was de boodschap nog nie duidelijk en nog n x NOOOOOOOOOO queiro!!! (wil ik niet) en Anne eraan toegevoegd, begrijp je t niet, oprotten! En echt zo’n blik van ok, had nie door dat ik iets verkeerds deed! T is echt die cultuur hier! En op naar t volgende slachtoffer en zo gaan ze iedereen af! Maar heb hier ook wel n paar Amerikaanse meiden gezien, die ook echt nie normaal waren. T was dus springbreak alias US tieners die helemaal losgaan nou die stonden met al die locals en genoten van alle aandacht en de locals ook, dus die hadden elkaar gevonden ;-) Dat was in Montezuma, heb echt mn ogen uitgekeken en kon echt nie ophouden met staren haha, voelde me toen echt wel ff n andere generatie hoor! Tja word ook al bijna 30!!! ;-) Maar goed wat ik vorige x al had gezegd, t reizen is hier gewoon ff anders en daar pas ik me dan ook op aan! Soms ook echt irritant, want alleen lopen ’s avonds doe ik dus echt niet en dan zit je dus ook af en toe te wachten totdat er iemand van t hostel naar huis wil (ipv in Adam lekker onafhankelijk op mn fietsje) en n andere x heb ik wel zin om weg te gaan, maar dan maar n rustig avondje… maar ja t hoort erbij en veiligheid voorop!!!

Ook nog n dagje op wildlifetocht gegaan op zee. T was de bedoeling dat we walvissen, dolfijnen en turtles gingen zien…ahum geen van dat allen en wel 50 US Dollar moeten dokken zonder lunch, transport naar de boot…nix. Echt wat anders dan Azie hoor! Snorkelen was wel super! Nog n eal gezien, soort slang onder water! Ik geïntrigeerd naar dat beest starend, raakt n vis ofzo me aan…klokklokklok snorkel vol vd schrik haha. Ook nog scholen met kleine visjes gezien en ik er doorheen en met de richting mee van joehoeee ik hoor er ook bij! ;-) En daarnaast n aardige tocht op de boot en daar heb je t weer, de bus/minibus perikelen zetten zich ook op de boot voort…ik moest pissen! En die boot over de golven, shakend wat ook niet erg meehelpt. Stopten we ergens, ik: mogen we hier zwemmen? Nee dus national park, ik oooohhh nee! Volgende stop: Mogen we hier zwemmen en hij had ja nog nie uitgesproken of ik lag al in de zee haha! Springt er nog n gast van t gezelschap achteraan, ik ohh nee! En naar de andere kant gezwommen. We waren dus gestopt bij n soort hot spring met n soort vulkaan onder water. Nou warm was t water in ieder geval haha! Jaja ik weet t nie erg feminin om dit nu te vertellen, maar goed in t backpackersbestaan staat practicality voorop haha ;-)

Laatste dagje nog gesurft en ging best goed! Anne had nog foto’s en n filmpje gemaakt (volledige versie bij thuiskomst te zien). Hoorde later wel dat er n haai gespot was in de golven!!! Deed nix gelukkig, maar maar goed dat ik dat niet heb gezien en hoefde dus ook t water nie meer in! De ferrytoch naar t vaste land, was echt SUPER! De sunset was MOOI! En met n briesje erbij echt genieten! En dan n salsa muziekje op de achtergrond, n vader die met zn kindjes danst, dat is dan toch ook wel weer heel anders dan Azie. Heerlijk die muziek en dAat gedans. Ook heel schattig zo’n jong matroosje, die me de weg naar de wc wees en bij elke onderste 2 treden zn hand uitstak om me vd laatste 2 treden te begeleiden!

En dan zit t erop voor Costa Rica! Pura vida zoals ze dat hier overal zeggen en overal bijschrijven! Chau chau SUPER mooie en groene natuur met de relaxte stranden, super zonsondergangen, relaxte surfcultuur, howlermonkeys (echt 1 van mn favorieten door die ultieme jungle brul), bananenplantages, local bussen, imperial (local lekker biertje) en bruine bonen (die ze overal bij gooien).

Nu ben ik ondertussen in Mexico City aangekomen na n lange weg via Miami! Had mn hostel al geboekt met airportpickup, wel heel fijn als je alleen in zo’n MEGA stad aankomt!!! Ultiem in shock toen ik hoorde dat hier dus zo’n 32 miljoen!!! mensen wonen! Echt nie normaal! Morgen n dagje shoppen en dan op naar de kust!!! ZIN IN!!! Weer lekker naar de zee staren en chillen! :-)

Tot snel in real life alweer!!! Dikke Xxxxxxx

  • 18 Maart 2010 - 07:34

    Daniëlle:

    Hola chica,
    Wat leuk om weer je avonturen te lezen!
    Heel veel plezier in Mexico City, een kever is de ideale manier om de stad te verkennen :-)!

    Dikke snif en tot over een paar weken
    xxx


  • 18 Maart 2010 - 08:50

    Renske:

    Hey lieve Naat! Heerlijk ff je story weer te lezen. Even weer lekker met je meegenieten :-D Iig heel veel plezier je laatste weekjes en tot heeeeeeeeel snel! Dikke kussen!!!

  • 18 Maart 2010 - 09:24

    Jean:

    He surfgirl,

    Wat heb ik weer met plezier je belevenissen gelezen en de prachtige foto's bekeken.
    Haal er ook de laatste weekjes nog even alles uit en geniet van het relaxen aan de kust.

    kan eindelijk zeggen tot snel.....
    dikke knuffel XXX

  • 18 Maart 2010 - 09:39

    Jolanda:

    Lieverd, wat is het toch iedere keer genieten van je verhalen, foto's en filmpjes. Ik ben zoooo ontzettend blij dat je weer terug naar ons komt, maar ik zal deze belevenissen van over de hele wereld wel gaan missen!!!!
    Nog even lekker uitrusten op het strand en dan zie ik je wel door de gate komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wish you were here

  • 18 Maart 2010 - 19:30

    Pa:

    Hoi Benjamin het is weer een fantastische reisverslag met mooie foto,s en video,s leuk als Jane door de jungle en geen Tarzan gezien.dat is wel een mooie zee om te surfen niet al te hoge golfen net genoeg.je heb nu nog tijd genoeg om lekker te surven en te duiken gebrijk die tijd maar goed voordat je het weet sta je op schiphol ook niet erg dat is wel leuk voor ons,je heb eigenlijk al genoeg mooie dingen gezien en gedaan.dus geniet nog maar voor de volle honderd procent van je vrije tijd veel liefs en kussen .pa

  • 18 Maart 2010 - 20:50

    Jes:

    Lief zussie, fijn om weer wat van je te horen. Weer vanuit een nieuw land! Filmpje van Jane in de jungle is echt geweldig ! Haha..net het laatste stuk van droomvlucht (Efteling) maar dan echt aan een liaan ipv veilig in een karretje (wat ik dan toch liever doe..)
    Vannacht nog gedroomd dat Jolanda en ik een weekendje bij je kwamen logeren, haha..dat zou ff gaaf zijn! Maar gelukkig komt het moment dat je terug komt nu wel echt dichtbij. Dus, nog ff vollop genieten van je tijd daar. Dan kijken wij alvast uit naar het moment dat je weer voet op NL bodem zet !
    XXX Jes
    Ps. vandaag EINDELIJK een lente weertje, zelfs temperaturen van 19 graden gemeten!

  • 19 Maart 2010 - 16:21

    Mama,:

    Wat een heerlijke verteller ben je toch!! En wat heb ik weer genoten,heeerlijk hoor!!
    Jij als Jane door de jungle is ook fantastisch,en ik was niet eens zo erg bang toen ik het zag,valt mee he!!Ik begin het te leren.Leuk dat je met dat gezin mocht meerijden;en wat een leuke kindjes,gezellig hoor.
    Dat lekker op het starnd zitten genieten heb je echt van mij;dat is echt mijn favoriete vakantie,zon,zee en stoeltje boekje en een biertje op z'n tijd!!
    Leuk ook dat surfen,en die bewegingsles,lijkt me zwaar hoor,en dan op het laatst je leraar nog even teckelen,staat je netjes!! (grapje natuurlijk)
    En nu in Mexico ook prachtig en gezellig,ja groot is Mexico city he,en vervuild maar toch erreg mooi.
    Niet alleen in een kever taxi gaan hoor,maar met een paar mensen (mama de bezorgde weer ) zal je wel zeggen,sorry ik kan het niet laten!!
    Hier gaat alles prima,en ik kan haast niet wachten om op Schiphol te staan,hele fijne maand nog en heel veel liefs,dikke kus je Mama.

  • 19 Maart 2010 - 21:16

    Marijke:

    Fijn om je verhaal te lezen! Geniet van je laatste weken daaro.
    Was vorig jaar in Nicaragua en vind het fijn om belevenissen te lezen van een ander.
    Je verhalen gaan tenminste wat verder dan goedkoop dronken worden enzo.
    Nog veel plezier van: jekentmenietMarijke

  • 20 Maart 2010 - 05:13

    Laura:

    Hmmm lief, wat n leventje..naar de zee staren, luieren, beetje dansen, beetje smoothies drinken..aaaahhh ik wil ook!!! Genietgeniet voordat t klaar is! Xxx

  • 20 Maart 2010 - 17:23

    Miranda :

    Hi,

    Wederom een geweldig reisverhaal. Over twee maanden raas ik waarschijnlijk ook als Jane door de jungle en klungel op het surfboard:-)

    Nog even heerlijk genieten, veel plezier in Mexico City!

    Kus

  • 20 Maart 2010 - 17:24

    Miranda :

    Hi,

    Wederom een geweldig reisverhaal. Over twee maanden raas ik waarschijnlijk ook als Jane door de jungle en klungel op het surfboard:-)

    Nog even heerlijk genieten, veel plezier in Mexico City!

    Kus

  • 20 Maart 2010 - 17:24

    Miranda :

    Hi,

    Wederom een geweldig reisverhaal. Over twee maanden raas ik waarschijnlijk ook als Jane door de jungle en klungel op het surfboard:-)

    Nog even heerlijk genieten, veel plezier in Mexico City!

    Kus

  • 20 Maart 2010 - 17:24

    Miranda :

    Sorry mijn computer bleef hangen:-)

    xx

  • 21 Maart 2010 - 11:25

    Christel:

    hee lieve naat, of moet ik zeggen Jane,

    super geweldig zeg like jane in the jungle, lijkt me helemaal geweldig, super leuk om te zien!!!

    ook weer een heerlijk verhaal om te lezen,

    nou genietse (extra)de laatste paar weken,

    dikste kus

  • 21 Maart 2010 - 12:28

    Theo En Ada.:

    Lieve Natalie.
    We hebben weer fantástisch genoten. Het is écht geweldig,dat je dat allemaal kan. Het schiet al weer op en we zien er naar uit om je weer eens gauw te zien. Wat gaat zo'n periode toch snel en wat leuk ook, dat je die Nederlandse mensen hebt ontmoet en die foto was ook erg leuk in de auto. Verder wensen we je nog heel veel plezier en heel veel liefs en geniet er nog even lekker van en tot thuis.

  • 21 Maart 2010 - 12:28

    Theo En Ada.:

    Lieve Natalie.
    We hebben weer fantástisch genoten. Het is écht geweldig,dat je dat allemaal kan. Het schiet al weer op en we zien er naar uit om je weer eens gauw te zien. Wat gaat zo'n periode toch snel en wat leuk ook, dat je die Nederlandse mensen hebt ontmoet en die foto was ook erg leuk in de auto. Verder wensen we je nog heel veel plezier en heel veel liefs en geniet er nog even lekker van en tot thuis.

  • 21 Maart 2010 - 12:28

    Theo En Ada.:

    Lieve Natalie.
    We hebben weer fantástisch genoten. Het is écht geweldig,dat je dat allemaal kan. Het schiet al weer op en we zien er naar uit om je weer eens gauw te zien. Wat gaat zo'n periode toch snel en wat leuk ook, dat je die Nederlandse mensen hebt ontmoet en die foto was ook erg leuk in de auto. Verder wensen we je nog heel veel plezier en heel veel liefs en geniet er nog even lekker van en tot thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Aftellen...aftellen Nog 2,5 maand en dan ga ik... 09-09-09 start mijn wereldreis...een droom die uitkomt! Mn ticket is binnen, nu nog vanalles regelen, goed door blijven sparen en GAAAAAAAAAAAN!!! Welke landen ben ik allemaal van plan te bezoeken: Thailand, Cambodja, Vietnam, Hong Kong, Australië, Nieuw Zeeland (misschien Fiji), Argentinië, Miami, Panama, Costa Rica en chillen en duiken en cocktailtjes en slapen en eten en chillen en zwemmen en zonnen en chillen in Mexico en Belize Ik ben van plan om 7 maanden te gaan reizen en bovenstaande landen te bezoeken. Maar reizen betekent vooral doen waar je op dat moment zin in hebt, eerder weggaan als je het niet meer leuk vindt en langer blijven als je er nog niet klaar mee bent...dus er kan nog vanalles wijzigen! Ben benieuwd! Ik heb er zin in!!! Om de thuisblijvers goed op de hoogte te houden, zal ik mijn ervaringen bijhouden op deze site, inclusief leuke foto's en filmpjes van Natalie around the world! Berichtjes worden zeeeeeeeer gewaardeerd! Ik vind het erg leuk om te lezen wie mn verhalen heeft gelezen, wat jullie ervan vonden en natuurlijk hoe het met jullie gaat! Xxxxx nog vanuit Amsterdam

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 64812

Voorgaande reizen:

09 September 2009 - 30 November -0001

Natalie around the world

Landen bezocht: