Natalie's tango :-) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Natalie Neef - WaarBenJij.nu Natalie's tango :-) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Natalie Neef - WaarBenJij.nu

Natalie's tango :-)

Door: Natalie de Neef

Blijf op de hoogte en volg Natalie

21 Januari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Daar is ie dan…het 1e verslag uit Zuid-Amerika!!! Ff n korte uitleg van de titel van dit bericht. Julia’s tango is een serie in Nederland van n paar jaar geleden over n Nederlands meisje die naar Buenos Aires vertrekt en met 3 andere Hollandse meiden een bed & breakfast begint. De serie gaat over haar belevenissen in t SCHITTERENDE Argentinie. Nou en nu gaat t over mijn belevenissen, dus vandaar Natalie’s tango :-) En daarnaast zullen jullie nog n foto tegenkomen van mij in tango positie met Juan Carlos of zoiets ;-) haha! Ik liep dus na mn Spaanse les de wijk San Telmo n beetje te verkennen kwam ik op n SUPER schattig pleintje terecht met mooie gebouwtjes, terrasjes, kraampjes en n stelletje dat de tango aan t dansen was :-) Hmmm dit was voor mij zo’n echt Argentinie moment, wat ik me erbij had voorgesteld! Daar lekker gaan lunchen en dus nog in Tango positie op de foto ;-)

Naast de tango op n terrasje op n mooi pleintje met n wijntje erbij, wat is in mijn ogen echt typisch voor Argentinie/Buenos Aires (heb verder nog nix van t land gezien):
- Charmante cultuur met echte macho’s. Vaak word je als vrouw t eerste ergens binnengelaten of wordt de deur voor je opengehouden, ja daar hou ik wel van! Al zijn t veelal oudere mannen en nog n enkeling die de cultuur gelukkig nog n beetje in stand houdt.
- Vrouwen worden nagekeken, nagefloten, nageroepen en nie altijd op n respectvolle manier. Tja dat hoort dan ook bij de machocultuur.
- Er staan super lange rijen voor de bus en iedereen houdt zich er netjes aan (hmm is dit nu n uitzondering of zijn t nu gewoon alleen Nederlanders die dit nie doen!?!?), maar eerst uitstappen en dan pas instappen dat kennen ze dus weer niet!
- Ze eten hier SUPER laat! Zo rond 22u is normaal en is t later, ook prima. Hier moet ik wel echt aan wennen hoor met mn Hollandse 18-19u ritme. Stik vd honger man en dan na t eten ga je nie veel later naar bed. Lijkt me ook nie goed voor de spijsvertering maar ja doe er maar gewoon aan mee. En heel logisch, je dag is wel echt veel langer lekker relaxed allemaal!
- In de zomer is blijkbaar iedereen Buenos Aires uit, omdat t er Bangkok HOT is en vakantie! Sommige clubs (eentje waar wij dus bijna voor de deur stonden) zijn dus ook gewoon dicht!
- Iedereen kust elkaar bij binnenkomst en vertrek 1x op de wang, ook de mannen! En ook al ken je elkaar niet, wel alleen in n huis ofzo met n feestje niet als je bv de metro instapt haha! Zie t al voor me, zou n gezellige boel zijn!
- De openheid in liefde, overal zie je stelletjes knuffelen en kussen in tegenstelling tot Azië waar je bijna geen affectie ziet buitenshuis. Ik vind de liefde mag getoond worden hoor ;-)
- Het openbaar vervoer in BA is super goedkoop en heel goed geregeld, super veel bussen en metro’s en n kaartje voor de hele rit is zo’n 20 eurocent.
- Overal zie je van die coole geschilderde (krijt)borden met t menu erop of Bano (toilet) of zoiets. Vind ik echt heel mooi!
- Vooral in de wijk Palermo zijn er zoveel schattige huisjes, echt n romantische bouwstijl met mooie bomen in de straat. Heerlijk om daar rond te slenteren.
- Sommige kleine supermarkten (soort 7 eleven) zijn hier niet 24 maar 25 uur open haha, dat is pas service!
- En natuurlijk nie te vergeten…de STEAK! Hmmm echt lekker en GROOT! Nie normaal! Met n lekker rood wijntje erbij! Je kan bv ook n MEGA steak bestellen voor n groep ofzo, moet ik nog uitproberen.
- Mate. Ze drinken t hier allemaal, zelfs in de bus, achter t stuur, op straat, overal! Mate is, ja hoe moet ik t uitleggen…n soort thee dat geen thee is. Ze vullen de speciale kop met de soort theeblaadjes steeds met warm water en drinken het de hele dag. Ik heb het ook geproefd en het is n beetje bitter op t begin.
- Wie is de echte Argentijn? Ik ben er nog nie uit. Ik had hierbij wel n type in gedachten (type Christiano Ronaldo ofzo, zou nie verkeerd zijn ;-)) Maar als je in de metro staat zie je zoveel verschillende types. Ik wilde nog vragen: Wil de echte Argentijn NU opstaan? Van dat tv spelletje van jaren geleden. Chris en Mar weten wel waar ik t over heb, we hebben t ongeveer elke za avond in Breda gedaan als we alledrie na t stappen in n huispak van Chris op de bank zaten chips te eten. Wil de echte Christel van Geloven NU opstaan hahaha! Ff n onderonsje ;-) Maar dat terzijde, draai ik me hier toch wel n stuk vaker dan gemiddeld om van soooo, oohhhh, nouuuu ;-)

Ik ben blijkbaar ook al snel ingeburgerd hier, want er is me al 3x in t Spaans de weg gevraagd. Veel verder dan Que? En No lo se kwam ik alleen nog niet. Na n paar dgn Buenos Aires n beetje verkend te hebben, ben ik met mn Spaanse les begonnen. 4 ochtenden 2u priveles van n Argentijns vrouwtje en vooral de uitspraak en gesprekjes voeren geoefend. Ben erachter gekomen dat Spaans toch ook best n ingewikkelde taal is met veel werkwoordvormen voor verleden, toekomst enz. Maar voor mij hoeft t nie perfect te zijn (jaja je hoort t goed ;-)), als ik maar n klein praatje kan maken met de mensen hier en wat over mezelf kan vertellen. En dan gebruik ik maar gewoon ‘en pasado’ of ’en futura’ erbij (in t verleden of toekomst) zonder de verschillende uitgangen van t werkwoord. En t is eigenlijk vooral oefenen oefenen; met de man die jus d’orange verkoopt over Maxima en haar populaire positie in NL, met de receptie over mn familie en mn reis en natuurlijk met Alejandra en Daniel (mn 1e couchsurfervaring) over vanalles. Na n paar dgn in n hostel, wilde ik eigenlijk bij n gastgezin verblijven, om echt t Spaans te oefenen en meer over de cultuur te leren. Nu kost dat vaak nog best wat geld en had ik van mama n tijdje geleden uit de leesmap n artikel gekregen over couchsurfen. Dit is n internationaal netwerk van reizigers die bij elkaar logeren of n koffie’tje gaan drinken en kletsen over t land enz (volgens mij had ik t in t vorige bericht al genoemd toen ik op zoek was in Sydney). Ik had t nog nie uitgeprobeerd, zo’n 1e x is toch n beetje n drempel. Maar dacht ga gewoon eens kijken en heb om te beginnen alleen bij de vrouwen gekeken, die ook nog eens geverifieerd waren. Ben ik echt bij n SUPER stelletje terecht gekomen, wat n schatjes! Ik heb daar dus uiteindelijk 7 nachten geslapen op n matrasje in de huiskamer en super veel Spaans geoefend, 2x bij haar moeder echt Argentijns gegeten (wat die dan toch allemaal op tafel zet, heel de tafel vol met tortas, vlees, salade, aardappels enz enz EN ze eten hier allemaal Mayonesa joehoee! Ben toch n echte Hollander hoor, lekker mayo erbij). En ze hebben n TE schattige en grappige hond, Felipe. Ik ben normaal helemaal nie vd honden, maar alleen Felipe vind ik heeeel leuk! Hij blaft niet, is super relaxed en 1x was t heel warm, lag ie op zn rug te chillen in de airco haha! Wel grappig dat je ze n week geleden nog nie kent en dat t nu toch wel een soort van vrienden zijn geworden, 1e couchsurfervaring was dus super! Heb nog voor ze gekookt om ze te bedanken en n paar x wat getrakteerd enzo. Heb er nu zelfs wat spullen laten staan, die ik dan op t einde van Argentinië naar huis opstuur. Want t was toch echt al vanzelfsprekend dat ik bij hun kwam pitten als ik weer in BA was :-)

Naast de Spaanse les en het couchsurfen, heb ik vorige week de middagen gevuld met vrijwilligerswerk in de sloppenwijken van Buenos Aires. Ik had de organisatie, LIFE Argentina, in NL al gevonden en al meerdere keren contact met hun gehad. Deze organisatie werkt volledig o.b.v. vrijwilligers en zet zich in voor de kansarme kinderen in de sloppenwijken van Buenos Aires. Het was ook de enige organisatie, die ik had gevonden zonder verplichtingen en n hoop geld te moeten betalen. Veelal moet je minimaal zolang blijven, minimaal dit niveau Spaans hebben en dan nog n hoop geld neerleggen. Nu is t natuurlijk goed als ze dat geld gebruiken voor het goede doel, maar ik vind dat dat geen verplichting moet zijn. Alle hulp is meegenomen en dat is ook precies waar deze organisatie voor staat! De 1e keer was ik toch wel n beetje zenuwachtig/excited hoe t er allemaal uit zou zien enz. Je moest altijd je LIFE shirt aan, ging met n minibus met de groep heen en terug (nooit alleen met openbaar vervoer) en als je in de villas (sloppenwijken) ging moest je door iemand begeleid worden. Best heftig allemaal. T waren ook echt indrukwekkende middagen. De 1e middag was wel echt super! Ik ging Engelse les geven en ging gewoon bij wat kindjes zitten en vroeg hoe ze heetten en hoe oud ze waren en of ze broers of zussen hadden (verder kwam ik toen nog niet). De ‘Engelse les’ bestond uit kleurvellen met bv allemaal dieren of fruit erop met het Spaanse woord en het Engelse en dat gingen we dan oefenen. Ik zat bij 2 zusjes waar eerst echt nix uitkwam, elke x als ik iets zei keken ze me schaapachtig aan en na n tijdje kwamen ze los en had ik nog n leuk spelletje verzonnen dat ze samen n wedstrijdje gingen doen met t eerste de kleur in t Engels roepen als ik n potlood uit de doos haalde (ik leerde zo ook alle kleuren in t Spaans). En op t eind na t springtouwen kreeg ik nog n dikke knuffel. Zo fantastisch om dit dan te bereiken met ze in zo’n korte tijd. Wel is t echt heftig als je bedenkt dat maar n heel klein percentage vd mensen uit de villas er ook echt uitkomt. Waarschijnlijk lopen die meiden over 10jr daar zelf met n kind. Dat is dan wel echt heftig hoor! Als ik langer zou blijven en steeds met dezelfde kinderen zou spelen en er dan toch gehecht aan zou raken, dan zou ik t wel echt moeilijk vinden hoor om weg te gaan! Nu ben ik elke middag naar n ander ‘eethuis’ gegaan om ook veel verschillende dingen te zien. Eentje was echt in de sloppenwijk en als je daar dan loopt, kijk je echt je ogen uit. Huizen half afgebouwd met golfplaten daken en echt n rommel, de straten met van die slechte stenen waar water doorheen loopt. En zo’n krottenwijk is n dorp op zich met n slager en bakkertje enz, ik denk dat veel mensen er gewoon nooit uitkomen. 1x was ik in n stukje vd villas met n leeg ziekenhuis (heb ik n filmpje van) en de kids waren aan t spelen en dacht echt ff van WOW stel je toch voor dat Emma’tje hier zou spelen of Jaimy hier op zou groeien! Gelukkig hebben we t toch echt goed hoor in NL!

Na 4 middagen vrijwilligerswerk besloot ik nog lekker n dagje voor mezelf te nemen en door mn favo wijk Palermo te slenteren! Zaterdags zijn we nog ff wat gaan drinken en de laatste dag in BA nog naar de wijk La Boca geweest, deze wijk staat bekend als n gevaarlijke wijk buiten t toeristengedeelte kan je er overdag al niet komen en na zonsondergang al helemaal niet. We zijn op zondagmiddag gegaan en was wel super. Echt n mix van verschillende culturen van begin en midden 1900, toen er verschillende immigranten uit Europa kwamen. Allemaal verschillende stijlen en gekleurde huisjes. Erg gezellig! Lekker n terrasje gepakt en genoten van de tango en gaucho dansoptredens.

Ik had n paar dgn te overbruggen voordat ik vanavond met de vrijwilligersorganisatie voor 3 dagen naar n dorp in t Noorden ga om Engelse les en workshops (bv over AIDS) te geven, eten te maken en we nemen ook allerlei spullen mee. Hier volgende x n uitgebreid verslag over. Ik ben dus 4 dagen naar t buurland Uruguay geweest! Eerst naar Colonia, echt n super schattig stadje met Portugese en Spaanse oude bouwstijlen. In de afgelopen eeuw is t wel 8x ofzo van Spaans naar Portugees eigendom overgegaan, dan had t ene land weer n battle gewonnen en dan weer t andere. Door deze mix en instandhouding van de oude bouwstijl is t echt n schattig stadje! De lantaarns zijn ook met geel licht om t kaarslicht van vroeger na te bootsen. Daar zat ik dan romantisch met n wijntje tegen mezelf, wat gezellig he schat ;-) Haha. Nee hoor, ik kwam wat mensen tegen van LIFE en ben met hun n beetje opgetrokken. Hierna naar Punta del Este gegaan, het Nice/St. Tropez van Zuid-Amerika. Hier zit dus de hele jetset vd omgeving in de zomer. Itt de jetset, zat ik n stukje buiten t centrum maar weer eens n pasta’tje met tonijn te maken…verschil moet er zijn ;-) T strand was wel heeeeerlijk! De 1e dag was t weer helemaal nix en baalde ik er wel n beetje van, maar gister van 11.30 tot 18.30 onder n blauwe lucht met n heerlijk zonnetje op t strand liggen genieten! Dat kon ik wel ff gebruiken tussen t vrijwilligerswerk in! Zit nu in de bus naar de ferry dit te typen en net weer n tijd mn Spaans geoefend met n man uit Uruguay naast me van eind 50 denk ik. Gepraat over mn reis, zijn reizen naar Europa, mn familie, zijn kinderen, het komende WK…tja ging eigenlijk best goed! Ik dacht nog ze zouden me eens moeten zien zitten met mn nog hakkelige Spaans toch n gesprekje aanknopen om te oefenen!

Vanavond dus n nachtbus naar t dorp in t Noorden voor t vrijwilligerswerk en daarna nog met n clubje naar de indrukwekkende en 1 vd grootste watervallen ter wereld: cataratas del Iguazu. Ik heb er zin in!Inmiddels zit ik mn verhaal af te tikken bij Alejandra. Heerlijk ff ‘thuiskomen’ in BA en hier lekker n wasje aan t draaien, lekker gedouched, mn tas gereorganiseerd en wat spullen hier gelaten en zo dus naar t busstation!

Oh ja voor ik t vergeet…ik hoor wel eens van die of die heeft je verhaal ook gelezen en dan denk ik: ‘Leest die t ook?’ Wat leuk! Dus bij deze n oproep voor reacties op de site! Ik vind t SUPER leuk om te weten wie mn belevenissen allemaal volgen! :-)

Dikke Xxxxxxx vanuit t zonnige Argentinië

  • 21 Januari 2010 - 18:21

    Danielle:

    Hola,

    Ben ik ook eens de eerste:-)!! Ik ga zo je nieuwe avonturen lezen onder het genot van een kopje thee!

    Tot snel en geniet van het mooie Argentinië
    dikke snif

  • 21 Januari 2010 - 18:29

    Jolanda:

    Jaaaaaa, weer een nieuw bericht! We krijgen zo visite, daarna ren ik gelijk naar boven om het hele verhaal te lezen. Ik mis je zussie!!!!!

  • 21 Januari 2010 - 18:44

    Renske:

    Naat, je zonnige gezellige verhaal kwam als geroepen!! Heerlijk om te lezen :-D Nou, je kan strakkies ook het beroep levensgenieter op je CV bijschrijven ha ha ;-) Hier in NL op en top grijs grauw, nat en koud winterweer, dus geniet ff dubbel van het zonnetje daar! Dikke kuss en k ga lekker ff je foto's en filmpjes bekijken! Xxxx ;-)

  • 21 Januari 2010 - 18:53

    Monique:

    Lieve Lie, gaaf zeg wat je weer allemaal hebt meegemaakt, en boffen dat je weer leuke slaap adressen had.Ik ga zo het verhaal even printen en verder lezen met Emma, dikke kus van ons

  • 21 Januari 2010 - 19:44

    Plien:

    wil je ons niet zo jaloers maken met je verhalen ;-) Genietze!!

  • 21 Januari 2010 - 20:11

    Brenda:

    Hey Natalie,
    Heb je boeiende verhaal weer gelezen! Echt super dat je je ook zo inzet voor het vrijwillerswerk. Respect!!
    Geniet van je avonturen, dan genieten wij hier van jou verhalen!! :)
    Adios

  • 21 Januari 2010 - 20:38

    Jessica:

    Lieve Naat,
    Dit is wel 1 van de meest indrukwekkende verhalen vind ik! Veel meegemaakt. Leuk het couchsurfen en fijn dat je het zo getroffen hebt. En wat doe jij in een wijk, waar je beter niet kunt komen..?? Haha..
    Gaaf dat er gewoon overal op straat wordt gedanst, lijkt me echt een heel ontspannen sfeertje daar in Argentinie. Ziet er ook heerlijk warm uit...met een verkoelend coronaatje...(helemaal niet jaloers!)
    Heel indrukwekkend het vrijwilligerswerk, begrijp dat dat je ook echt wel wat doet. Wel heel goed van je hoor, dat je ze ermee wil helpen. En goed ook je spaanse lessen! Ben benieuwd je over 3 maanden (ja, nog maar 3 maandjes...!!) in het Spaans te horen!
    Lief zussie, geniet lekker!! (trouwens, dat hoef ik je niet te zeggen, doe je toch wel!)
    Hele dikke kussen Jes.

  • 21 Januari 2010 - 21:27

    De Eerste Karreman!:

    Heeeeee Naatje!! WOOOOOWWWWWWWWWW Ik wil ook!!! Kon ik maar even in een tijdmachine zitten en naar je toe switchen.. *zucht* wat mooi.. geniet, maar goed.. dat is aan jou wel toevertrouwd, je straalt als een zon trouwens!

    XXXXXXXX Marilene

  • 21 Januari 2010 - 22:00

    Jolanda:

    Hè lieverd, inmiddels je hele verhaal gelezen. Het klinkt weer fantastisch. Het ziet er ook onwijs gezellig uit op de foto's. Leuk dat je zo al die dingen genoemd hebt die typerend zijn voor het land, ik weet er nog maar zo weinig vanaf. Veel plezier nog daar. Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Dikke kus, Jolanda

  • 22 Januari 2010 - 08:52

    De Tweede Karreman!!:

    Hahaha wat een geweldige foto met die gladde Juan Carlos!! Je straalt inderdaad als el sol!!

    Besosssss ;)

  • 22 Januari 2010 - 12:45

    Anneloes:

    Que tal Natalie,

    En Hollanda (Vlissingen) esta toda muy bueno.

    Helaas mijn spaans is na 16 jaar er niets meer mee te doen weggezakt, maar blijft een mooie maar moeilijke taal idd.

    Ik lees idd je verhalen altijd (wel supersnel) door, foto's bekijken en bewonderen dat je alles doet op je slippertjes. dan denk ik vaak had ik ook moeten doen toen ik jonger was, maar jij bent veel avontuurlijker in gesteld.

    Hasta la vista,

    Anneloes

  • 22 Januari 2010 - 14:55

    Peter:

    ola querida tudo bem ?
    eu pensa vc um bom tempo em ba eu muito ciumes quando eu veja sua fotos, muito sol e noa mais aqua,aqui em holanda muito frio agorra

    xau beijosss

  • 22 Januari 2010 - 20:15

    Han En Margreet:

    Lieve Natalie,

    Wat mooi allemaal en leuke foto's en video's. Echt genieten allemaal. Leuk dat je zoveel contacten hebt. We hebben echt weer genoten van alles. Natalie veel liefs van ons. groetjes XXX

  • 23 Januari 2010 - 08:41

    Marille:

    Wat een mooi verhaal!!! Cool hoor wat je nu weer aan het doen bent. Juf Natalie ;-) Past wel bij je!!! Geniet maar weer lekker verder! Dikke kus xx

  • 23 Januari 2010 - 08:47

    Marille:

    Gaaf die trommels!!! hahahaha!!! :-)

  • 23 Januari 2010 - 12:46

    Lieke:

    Hola chica guapa!

    Allereerst, je ziet er goed uit, staat leuk je bruine coupe! Wat heb je toch weer fantastische dingen meegemaakt, zo ontzettend gaaf! Kreeg gisteren een kaartje die ik ook voor jou toepasselijk vind: "It's not the years in your life that count, it's the life in your years." Genieten tot de max meis! Enjoy!

    XX Lieke

  • 23 Januari 2010 - 14:34

    De Derde Karreman!!!:

    Hoi Natalie,weer erg genoten van het verslag, de foto's en de filmpjes.
    Je kunt wel een complete reisgids schrijven voor mensen die net zoals jij op stap gaan! Geniet er verder lekker van en laat ons weer genieten van al je leuke verhalen.
    Veel liefs, Hannie

  • 24 Januari 2010 - 08:15

    Mieke:

    Hallo Natalie,
    Via Elisabeth heb ik je reisverhaal gekregen en ik volg nu ook al je belevenissen. Een heel avontuur, zo al die landen zien en beleven!
    Een fijne tijd verder, geniet ervan! Hartelijke groeten van Mieke.

  • 24 Januari 2010 - 10:43

    Pa,:

    Word eentonig om iedere keer te schrijven wat een fantastische belevenissen dat je meemaakt,maar het is zo je maakt ze mee je doet alles het vrijwilligswerk de spaanse les dat is toch fantastisch dat geef allemaal veel voldoening,alles gaat relex zelf op een terrasje zitten midden in een gevaarlijke wijk het kan niet stuk gaan wij zijn ook blij dat het zo goed met jou gaat geniet maar lekker verder heel veel plezier dikke kussen tot het volgende verslag.

  • 24 Januari 2010 - 18:02

    Mama,:

    Lieve schat,wat een heerlijk verhaal weer zeg en je straalt erg veel energie en blijheid uit ,fijn hoor!!En leuk jij in je favoriete wijk Palermoen wat leuk dat je eerste couchsur fing zo leuk is bevallen en dat Aleajndra Daniel en de hond Felipe zo lief voor je waren,en ook erg leuk dat je er op de terugweg weer gewoon mag bij ze mag slapen ,je thuis in BA!
    Dat vrijwilligerswerk zal wel heftig zijn denk ik.Fijn dat je ook nog naar Uruguay bent geweest en lekker naar het strand daar!
    Ik ben benieuwd naar de watervallen van Cataratas del Iguqzu,zal wel super fantastisch zijn!
    Wij proberen je al dagen te bellen en Jolanda ook al steeds maar het wil echt niet lukken!
    We moesten vlg die vrouw van de belgigant eerst 09001230215 en dan zegt ze 4,5 cent per minuut en dan jouw nr 005491166938608 maar het lukt echt niet;misschien is er iets veranderd?? dan horen we dat graag,verder heel veel liefs dikke kus van MAMA.

  • 24 Januari 2010 - 20:27

    Theo En Ada.:

    Lieve Natalie.
    Wat hebben we weer fantástisch genoten van je belevenissen en wat maak je ook een hoop mee. Wat leuk ook, dat je zoveel virenden en vriendinnen hebt en dat je steeds een goede slaapplaats hebt, want dat is ook wel erg belangrijk. De foto's en video opnames waren ook erg mooi allemaal. En geweldig ook, dat je daar vrijwilligerswerk hebt gedaan. Wel een voldoening. Verder wensen we je heel veel liefs en geniet er lekker van. We weten ook zeker, dat je dat doet, want je straalt het helemaal uit.Een dikke knuffel van ons.XXXX.

  • 25 Januari 2010 - 17:27

    Christel:

    hee liefste naat,

    wat kun jij toch heerlijk vertellen, zo gaaf om te lezen!!!!!

    en echt super gaaf die tango, lijkt me echt geweldig om te doen!!!!!!

    genietse nog lieverd...

    dikke kus christel

  • 26 Januari 2010 - 07:50

    Linos:

    Volgens mij misstaat natalie's tango ook niet als serie! ik zou m best willen zien ipv lezen! Ongelofelijk mooie ervaringen allemaal.

    Geniet ervan en pas goed op jezelf!
    xx

  • 26 Januari 2010 - 10:21

    Jean:

    He Naat,

    weer een prachtverhaal!
    Superstoer dat je vrijwiliggerswerk hebt gedaan, kan me voorstellen dat je dat best aangrijpt.
    succes bij het zoeken naar de "echte" Argentijn en het Spaans leren.
    Blijf lekker genieten..

    Groetjes en een dikke Knuffel XXXX Jean

  • 27 Januari 2010 - 16:01

    Fem :

    Wát een leuke foto's en filmpjes van ons favoriete land! Wij denken met weemoed terug aan de tijd dat wij hier zaten (2005/2006; wat vliegt de tijd!). Helemaal geweldig!

    (K) Fem en natuurlijk ook van Daan

  • 28 Januari 2010 - 09:57

    Francis Helmig:

    Hi Natalie,
    Wat een leuk verslag weer om te lezen! Luuk is ook net terug uit Argentinie en hij was echt heel enthousiast over het land! Hij heeft in 3 weken zoveel mogelijk proberen te zien. Ik herken echt veel dingen uit jouw foto's en filmpjes. Ik zal nog 's vragen of hij tipt voor je heeft. Buenos Aires schijnt echt super te zijn. Zou ik ook graag een keer heen willen. Maar wat een contrast met die wijken waar je voor je vrijwilligerswerk komt zeg! wel goed dat je het doet!
    Nou meid, geniet ervan en pas op jezelf. Liefs Francis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Aftellen...aftellen Nog 2,5 maand en dan ga ik... 09-09-09 start mijn wereldreis...een droom die uitkomt! Mn ticket is binnen, nu nog vanalles regelen, goed door blijven sparen en GAAAAAAAAAAAN!!! Welke landen ben ik allemaal van plan te bezoeken: Thailand, Cambodja, Vietnam, Hong Kong, Australië, Nieuw Zeeland (misschien Fiji), Argentinië, Miami, Panama, Costa Rica en chillen en duiken en cocktailtjes en slapen en eten en chillen en zwemmen en zonnen en chillen in Mexico en Belize Ik ben van plan om 7 maanden te gaan reizen en bovenstaande landen te bezoeken. Maar reizen betekent vooral doen waar je op dat moment zin in hebt, eerder weggaan als je het niet meer leuk vindt en langer blijven als je er nog niet klaar mee bent...dus er kan nog vanalles wijzigen! Ben benieuwd! Ik heb er zin in!!! Om de thuisblijvers goed op de hoogte te houden, zal ik mijn ervaringen bijhouden op deze site, inclusief leuke foto's en filmpjes van Natalie around the world! Berichtjes worden zeeeeeeeer gewaardeerd! Ik vind het erg leuk om te lezen wie mn verhalen heeft gelezen, wat jullie ervan vonden en natuurlijk hoe het met jullie gaat! Xxxxx nog vanuit Amsterdam

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 64863

Voorgaande reizen:

09 September 2009 - 30 November -0001

Natalie around the world

Landen bezocht: