Flipflopping around Thailand - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Natalie Neef - WaarBenJij.nu Flipflopping around Thailand - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Natalie Neef - WaarBenJij.nu

Flipflopping around Thailand

Door: Natalie de Neef

Blijf op de hoogte en volg Natalie

26 September 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Sinds ik uit het vliegtuig ben gestapt en mn tas te pakken had, heb ik alleen nog maar op mn flipflops (slippertjes) of blote voeten gelopen! Heerlijk!

De afgelopen 2,5 week heb ik in Thailand doorgebracht en veel over voetbal geluld...Tenminste als ze weten waar je vandaan komt. Ik zei de hele tijd Holland…hmmm ??? En na n paar x kwam ik erachter dat ik Hollèèèèèènd moest zeggen. En daar kwamen ze opgesomd: oohh luud ven nistellooij, luud ullieeeet, Marco ven bastuuun enz enz.

Verder vond ik de 1e week toch best moeilijk! Ik ga in mn reisverhalen niet alleen maar het chillen en relaxen en genieten beschrijven (wel veel natuurlijk ;-)), maar ook de minder leuke dingen die er wel bij horen. Het alleen beginnen viel me eigenlijk niet mee. De vorige x heb ik toch ook veel alleen gereisd en dat was fantastisch, maar wel pas na ongeveer 3 weken ontdekken, wennen en feesten met vriendinnetjes. Die 1e week wisselde het relaxen dus nog geregeld af met een onrustig en besluiteloos gevoel. Ik wilde nog dit kopen, dat kopen, dit doen, dat doen en dat was voor het begin voor mij niet zo’n goed idee. Maar ja je weet vantevoren ook niet hoe je je op dat moment voelt. Toch wilde ik nog perse in Bangkok blijven, omdat ik een Boeddha beeld wilde kopen met het geld dat ik van oma had gehad. ’s Maandag kon ik pas naar het postkantoor. Dus na besluiteloos nog n rondje lopen omdat ik niet kon kiezen, toch eindelijk een mooie Boeddha gekozen en natuurlijk 60% vd prijs geluld ;-). Ik wist dat ik langs een of ander museum moest om een stempel te krijgen om de Boeddha te versturen…kwam ik daar aan en ja hoor die mag dus niet het land uit. Mag alleen maar als de Boeddha in zn geheel is (en niet alleen hoofd en romp) en dan moeten er 2 foto’s gemaakt worden en dan duurt het nog n dag of drie…Daaaaag Boeddhabeeld. Dan maar 1 vd Xenos als ik terug ben of 1 vanuit n ander land. Ik kreeg gelukkig nog wel mn geld terug, dus dat viel weer mee. De andere helft wat ik wilde kopen, lukte ook niet, dus de volgende dag hup gelijk naar Koh Chang! En dat was zeker WEL n goede keuze!

Ik heb in Bangkok nog wel gezellig wat gedronken met Silvia (vorige x ontmoet in Thailand) en wat gegeten en gedronken met Coen (mn oud klasgenootje van de brugklas die nu tijdelijk in Bangkok werkt). Dat was heel gezellig en nog een andere kant van Bangkok gezien en met een vodka lime op een rooftop van het uitzicht genoten en toen kwam ook nog mn DJ liedje :-) En de andere avonden naast n massage of n gezichtsbehandeling of bodyscrub of zwemmen op de rooftop, lekker op mn kamertje Sex & the City gekeken met een Smirnoffje en chippies :-)

Op de weekendmarket trouwens wel weer mn 1e Aziatische toiletexperience gehad en ja hoor ik kan het dus nog steeds…......NIET! Ik pis dus altijd langs mn benen over mn voeten heen. Gelukkig hangt er zo’n waterslang en die gebruik ik dan maar om mn voeten mee af te spoelen en vervolgens heel raar aangekeken te worden omdat die hele wc zeiknat is…maar wel weer schone voetjes. Maar dat even terzijde ;-)

Op naar Koh Chang! Daar een paar hele leuke en gezellige mensen ontmoet! Lekker gaan zwemmen, zonnen, eten, filmpjes kijken, feesten en relaxen! Kortom PRECIES wat ik nodig had :-) Was daar wel n soort tourguide op het begin…haha. Zat met 2 hele leuke Spaanse meiden in de bus en ik zei dat ik al 2x op Koh Chang was geweest. Nou de komende paar dagen werd ALLES aan me gevraagd: Natalie, is the BBQ fish good? Natalie, Is this a nice place? Natalie, where can you book this tour? En het toppunt,…Natalie, you think it’s gonna rain? Toen keek ik ze echt aan van halloooo horen jullie nou wel wat je allemaal aan me vraagt. Toen lagen we alledrie dubbel en heb ik mezelf maar omgedoopt tot personal tourguide en gezegd dat mn tipbox aan mn backpack hangt en af en toe n biertje ook goed is ;-) Ook nog n lekkere snorkeltour gedaan en op de terugweg hingen we met een stel over de railing van de boot met een biertje met relaxte muziek en het zonnetje in ons gezicht! Naast het strand ook nog een leuke jungle ervaring gehad: een tour op een olifant en daarna gingen we samen met ze zwemmen in de rivier. Dat was echt FANTASTISCH! Op het begin vind je het al spannend om ze aan te raken en uiteindelijk lig je eroverheen, ze lekker te aaien en gezellig te badderen!

De laatste dagen vooral veel gechilled, geslapen en film gekeken…Kon best nog langer blijven, maar toch maar n keertje door. Na n reis van bijna 12u met een minibus, boot, minibus, andere bus, weer een andere bus, tuktuk in Siem Reap (Cambodja) aangekomen. Mn 1e aanraking met het land…voor 40euro opgelicht met geld wisselen. Advies in de bus was Thai Baht pinnen en dan gelijk bij de grens omwisslen. Ik was aan de beurt en we moesten opschieten, want de volgende bus wachtte nog alleen op ons. En je bent moe en hebt het warm en zit met 4 verschillende valuta in je hoofd (Thai Baht, Cambodiaanse Riel, Euro’s en Dollars, waar ze hier veel mee betalen). Ik heb alleen maar het geld snel nageteld, maar nie goed naar de koers gekeken. Goede les voor de volgende x!!! Verder was het n pittige reis, vooral het lopend en zwetend zwetend zwetend door de douane, weer n stuk lopen en weer ergens wachten en weer naar buiten, stukje lopen…en wat ik al wist mijn tas is echt VEEL TE zwaar! Ik kon nie meer en dacht alleen maar nog ff doorzetten, want als ik eenmaal in n hotel ben gooi ik ALLES eruit en ga nog eens heeeeeel kritisch kijken! Resultaat: 1 kg weggegooid en 4 kg ga ik opsturen!

Cambodja is wel n stuk heftiger dan Thailand, veel armoede en veel kinderen die je iets willen verkopen of met een paraplu tegen de zon naast je gaan lopen en dan geld willen. Vind het toch altijd moeilijk om te zien, ze moeten gewoon onbezorgd kunnen spelen! Heb gehoord dat je ze niks moet geven, omdat ze dan niet meer naar school willen gaan. Zag bij de douane ook nog een bus met tralies en jong en oud op elkaar gepropt. Blijkt dus een bus vol illegale Cambodjanen Thailand uitgezet te zijn. Wel heftig om dat zo te zien! Tijdens de busrit wel fantastische landschappen gezien en veel mensen tot op hun borst in het water, lopend door de rijstvelden en overal spelende mensen. Er wordt veel volleybal gespeeld, overal en door iedereen, echt leuk om te zien! En 2 jongetjes in hun nakie springend in het water en lachend, geweldig!

Morgen ga ik (als het droog is) een fiets huren en naar Angkor Wat: een mega gebied van 20-30 km2 met allemaal tempels van vroeger, gebouwd door de Khmer. Moet super mooi zijn! Er wordt hier veel gefietst en lijkt me leuk om ook te gaan fietsen (zo’n 7 km enkele reis en dan nog tussen de tempels). Ik ben heel benieuwd! Na Siem Reap denk ik dat ik met de boot naar Pnomh Phen ga en van daaruit door naar Vietnam! Moet ook fantastisch zijn met mooie, sprookjesachige kustplaatsjes en daar hou ik wel van! :-) Volgend bericht dus waarschijnlijk vanuit Vietnam!

Gezellig weekend! Dikke Xxxxxxx

PS: Als ik niet op alle smsjes heb gereageerd, komt het doordat ik in 1 week al 40e beltegoed had opgesmst, dus ben aan het minderen ;-) Mailen kan wel altijd!

  • 26 September 2009 - 17:05

    Silvia:

    Vergeet Battambang niet :-) de boottocht vanuit Siem Reap daar heen vond ik TOP. Enne...Kampot en Sihanoukville ook leuk!!!

    Klinkt goed je verhalen wijffie. Nederland is ook maar gewoon Nederland....Enjoy xx

  • 26 September 2009 - 19:33

    Jessica:

    Jahoe...eindelijk weer een bericht ! Ik mis alleen de foto's en filmpjes. of is er nog niet zoveel gemaakt van al dat relaxen?
    Slimme keuze om je tas nog ff opnieuw te bekijken, is toch ook jammer om teveel kilo's mee te moeten sjouwen!
    Klinkt heerlijk het relaxen op Koh Chang en gelukkig is het nu alleen nog maar genieten!
    Hele dikke kus van je zus en knuffel van Jaimy natuurlijk.

  • 26 September 2009 - 20:49

    Anne :

    Hi,
    Wauw! Ik vind je echt een topper dat je het allemaal doet. Tuurlijk is dit ook de bedoeling en heb je verteld wat je plannen zijn, maar halooooo je zit er echt ;-)
    Nu alweer 17 dagen onderweg! Ik dacht ik check net ff de mail (heerlijk zo'n Iphone) en kreeg een reisverslag update (erg handig;) op de dag dat mijn zussie jarig is (volgens mij heb je die toen gezien bij tennis met Roy & Martine heel lang geleden ;) Heb dus net lekker uitbuikend van een ouderwets Hollands gourmetje je reisverslagen zitten lezen! Balen van je Boedha! Maar wie weet wat voor moois nog op je pad gaat komen wat je van de centjes van je oma kan kopen ;) xenos kan altijd nog ;)
    tja wat is er voor wereldnieuws in NL, Gordon is uit de Toppers, Marco kan opnieuw beginnen en Sonja stopt! Maar je bent vast van alles op de hoogte via het wereld wijde web of de Telegraaf ;) hoop dat je zo'n interessante (ahum;) reactie van me leuk vindt en dat je geniet van alle dagen! Tuurlijk met ups en downs, maar je doet het toch maar ff!
    Veel plezier!
    X Anne

  • 27 September 2009 - 00:55

    Jolanda:

    Fijn om weer wat te horen! Je ben en blijft m'n kleine zusje, die zomaar met een rugzakje de wereld rondzwerft. Het liefst zou ik iedere dag een smsje krijgen over waar je bent en met wie je wat gaat doen! Je begrijpt dat zo'n bericht als dit dus echt genieten is. Ik ben ontzettend benieuwd naar Cambodja, en kijk uit naar de foto's en verhalen daar vandaan. Veel plezier morgen in Angkor Wat. Vanaf hier een stevige knuffel, Jolanda

  • 27 September 2009 - 12:09

    Christel:

    lieve naat,

    wat klinkt het allemaal heerlijk..
    Heerlijk om ook de foto's en video's te zien, kunnen we je toch nog een beetje live zien.
    Zag dat je lekker gebruikt maakt van je kussensloop, super leuk!!genietse nog lieve schat!!
    dikste kus
    christel

  • 27 September 2009 - 18:45

    Pa.:

    Hallo Benjamin dat is weer genieten van je verslag met foto,s en video jammer van de boeddha maar je zal best nog wel iets kunnen vinden.dat is wel leuk met de olifanten zwemmen,weer wat anders als dolfijnen geniet maar lekker verder van je reis alleen de volgende keer beter opletten met die wisselkoersen dat is zonder van je geld,nou veel liefs en een dikke kus,

  • 27 September 2009 - 19:16

    Mama:

    Hallo lieve schat,fijn om weer een zo groot en prachtig verslag van je te lezen!Wat leuk zeg met die olifant door het oerwoud wandelen en dan ook nog samen in bad,super hoor!Jammer van je boeddha maar dat zal zeker wel goed komen ;je zal echt nog wel een boeddha vinden die je wel mee mag nemen.Wij hebben vandaag op Jaimy gepast en hij was weer super lief,hij viel bij Joop en Jose bij pa op schoot in slaap,zo lief!Leuk ze die fietstocht van je morgen in Cambodja,in gedachten ben ik bij je.
    En dan weer door naar Vietnam,spannend hoor.
    Fijn dat het nu weer helemaal goed met je gaat,en kom je die spaanse meisjes onderweg nog een keer tegen of was dat maar eenmalig?
    Heel veel liefs en een dikke kus van mama X

  • 27 September 2009 - 20:00

    Theo En Ada:

    Lieve Natalie.
    Wat leuk allemaal,wat je meemaakt. Dat zwemmen met die olifant is ook een belevenis op zich. Geweldig!Jammer van die Boeddha, maar misschien, dat het de volgende keer wel lukt.Leuk ook ,dat je zoveel mensen ontmoet en ook je oude klasgenoot van de brugklas. Geniet er lekker van en dat doe je ook. Heel leuk,om steeds weer bij te blijven,wat je allemaal meemaakt.Heel veel liefs.XXXX.

  • 28 September 2009 - 07:41

    Jantine:

    Hee Hun,

    Lekker verhaaltje om de maandagochtend mee te beginnen.. ;) Je hebt echt al veel gedaan!!

    Heel veel plezier in Angkor Wat! Stoer dat je op de fiets gaat.. Wij hadden een personal tuktukdriver gehuurd voor 3 dagen... ;) Benieuwd hoe je t daar vind... Pas op voor de enge 'trappen', naar boven gaat wel, maar naar beneden...

    XX genietze!


  • 28 September 2009 - 08:11

    Ellen:

    Wat fijn dat je zo geniet van SATC! Voel ik me toch weer nuttig op je trip.
    Hier bij Prox gaat het leven gewoon door; deze week de laatste week van Miranda (en Janneke, voordat die op vakantie gaat).
    Geniet daar!
    Kuz,
    L

  • 28 September 2009 - 17:47

    Jaap & Minca:

    Hoy Nathalie,
    Was weer een geweldig reisverslag, hebben er weer van genoten, blij dat we weer wat van je hoorde, we keken om de paar dagen, heb me nu aangemeld voor een emailwarning nieuw verslag.
    Wij vinden het erg leuk dat je het zo goed naar je zin hebt en het is heerlijk om zoveel te zien en gezellig met de meiden, nou meid hoop dat je het weer heel leuk hebt in Vietnam kijk uit en bedankt dat we weer alles weten vanje, neem je een aapje voor me mee (grapje) heel veel liefs en een dikke kus van Jaap & Minca xxxxx

  • 28 September 2009 - 19:20

    Jes (nog Een Keer):

    Inmiddels foto's en filmpjes gezien! Echt mooi !! Filmpjes zijn echt heel leuk om te zien!
    Knuf Jes

  • 29 September 2009 - 07:30

    Marilene:

    Heeeeeej Beeb!!!

    Wat n leuk verhaal weer en leuke pics :-)! Wil ook met olifanten zwemmen.. :-).

    Daan en ik zijn nu in Yogjakarta..lekker warm..na eerst paar dagen aan strand gechilled te hebben..beetje in vakantiesfeer komen! We zijn hier paarn dagen en dan naar Ubud/Amed/Gili/Nesu Lembongan en nog heel veel wat daar tussen zit!

    Daantje en ik genieten, mn volgende Bintang proost ik op jou! Geniet!!!

    Hele dikke xxxxxxxxx

  • 29 September 2009 - 07:32

    De Karremannen..:

    ..zijn goed bezig met reacties.. :-)!!!

    XXX

  • 29 September 2009 - 08:26

    Daantje:

    En hier de tweede reactie uit het warme Yogja:-)!
    Wat een bekende foto's. Ziet er goed uit. Heel veel plezier in Phnom Pehn! Ga je ook geweldig vinden! En als Mar met een Bintang op je proost, doe ik het met een heerlijke mango shake :-)!
    Dikke snif

  • 29 September 2009 - 14:56

    Erwin Van Dongen:

    Zo te horen zit je er na een korte gewenningsperiode weer helemaal in. Goed om te horen dat je het op Koh Chang weer zo naar je zin hebt gehad. Het blijft toch jouw eiland. Cambodja klinkt ook goed en staat ook hoog op onze lijst. Angkor Wat moet echt geweldig zijn. Blijf genieten! X

  • 02 Oktober 2009 - 15:53

    Anneloes:

    Hoi Natalie,

    Kreeg mail terug van Ome Leo en Tante Jean, die schreven dat jij binnenkort bij hun zouden zijn. Dus dacht zal Tante Ton eens bellen voor meer info, vandaar dat ik je nu op de site gevonden heb.

    Gaaf hoor zo'n wereldreis, ga regelmatig wat van je lezen, veel plezier en geniet ervan.
    Mijn broer was vorige jaar ook in Thailand vond het geweldig daar.

    Ik ben trouwens de dochter van Sjaan de Neef, je vader is mijn neef.

    groetjes van Anneloes

  • 02 Oktober 2009 - 20:14

    Renske:

    Heeey lieve Naat! wat heerlijk om weer wat tropisch van je te lezen! Olifantentripjes en fietstochten door de jungle, das toch weer eens wat anders dan herfstweer en files... ;-) Super dat je zo geniet en leuk dak zo een beetje met je mee kan reizen :-) Blijft gezellig ook met je filmpjes erbij! Nou, hele dikke kus uit Breda en tot je volgende story! PS. die foto gemaakt in de bruine pij is echt heel leutig! :-D XXXXXX

  • 03 Oktober 2009 - 16:27

    Esther:

    Heerlijk. Heerlijk. Heerlijk!!! Geniet van alles en tegelijkertijd van het niets. Ik geniet in elk geval van je reisverslag. En als ik mijn ogen dicht doe, hoor ik de geluiden en ruik ik de natte aarde.

    Leuk he dat badderen met olifanten. Zo chill!

    Be safe.
    X Esther

  • 03 Oktober 2009 - 18:19

    Marille:

    Hoi Lieverd!!
    Wat een mooi verhaal weer zeg!! Goed bezig hoor!! hahaha! Lachen jij, je weet het wel weer te regelen allemaal.. !! :-) Goed dat je zoveel uit je tas hebt gegooid!! kun je mooi nieuwe dingen er in stoppen en weer heeeel veel op gaan sturen! Pas je wel een beetje op met het weer in VIETNAM??!! Moet vaak aan je denken hoor! Ga nu naar het feestje van Chris en zal je zeker missen!! Ik vond je kaart echt fantastisch en vanavond gaan we je pakje openmaken!! En natuurlijk proosten op jou en je reis!! Geniet maar lekker verder lieverd!! Je bent goed bezig! Leuk om weer die verhalen te lezen! En zeker binnenkort samen kletsen via skyp!
    Tot snel! Mis je! Dikke kuss en geniet lekker verder! XXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 04 Oktober 2009 - 05:44

    Jean & Leo:

    Hi Natalie,
    What an experience - swimming with elephants! It makes swimming with dolphins sound rather tame.
    Enjoy yourself in Cambodia and Vietnam. Hope the typhoon in Vietnam last week doesn't interfere with your plans too much - it seems that some of Hue was flooded.
    We look forward to seeing you very soon!
    Love, Ome Leo & Tante Jean

  • 14 Oktober 2009 - 16:49

    Zus:

    He zussie,
    Wanneer krijgen we weer eens n update??
    Wacht in spanning af op nieuwe foto's en filmpjes...!!
    Vanmorgen weer wezen zwemmen met Jaimy, Brenda en Iain. Was weer heel leuk, tot het moment dat ik Jaimy voor het eerst de onderwaterwereld liet bewonderen...huilen, huilen en huilen!
    Vandaag als verrassing met Jaimy en mama naar oma geweest. Ooo...wat vond ze het geweldig om hem (en ons) weer te zien. Haar dag kon niet meer stuk zei ze.
    Zondag misschien weer skypen?
    Dikke knuffel vanuit een echt koud wordend Holland (van de week al nachtvorst voorspeld!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Aftellen...aftellen Nog 2,5 maand en dan ga ik... 09-09-09 start mijn wereldreis...een droom die uitkomt! Mn ticket is binnen, nu nog vanalles regelen, goed door blijven sparen en GAAAAAAAAAAAN!!! Welke landen ben ik allemaal van plan te bezoeken: Thailand, Cambodja, Vietnam, Hong Kong, Australië, Nieuw Zeeland (misschien Fiji), Argentinië, Miami, Panama, Costa Rica en chillen en duiken en cocktailtjes en slapen en eten en chillen en zwemmen en zonnen en chillen in Mexico en Belize Ik ben van plan om 7 maanden te gaan reizen en bovenstaande landen te bezoeken. Maar reizen betekent vooral doen waar je op dat moment zin in hebt, eerder weggaan als je het niet meer leuk vindt en langer blijven als je er nog niet klaar mee bent...dus er kan nog vanalles wijzigen! Ben benieuwd! Ik heb er zin in!!! Om de thuisblijvers goed op de hoogte te houden, zal ik mijn ervaringen bijhouden op deze site, inclusief leuke foto's en filmpjes van Natalie around the world! Berichtjes worden zeeeeeeeer gewaardeerd! Ik vind het erg leuk om te lezen wie mn verhalen heeft gelezen, wat jullie ervan vonden en natuurlijk hoe het met jullie gaat! Xxxxx nog vanuit Amsterdam

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 64859

Voorgaande reizen:

09 September 2009 - 30 November -0001

Natalie around the world

Landen bezocht: