Hello miss...miss yes buy something, miss, miss!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Natalie Neef - WaarBenJij.nu Hello miss...miss yes buy something, miss, miss!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Natalie Neef - WaarBenJij.nu

Hello miss...miss yes buy something, miss, miss!!!

Door: Natalie de Neef

Blijf op de hoogte en volg Natalie

16 Oktober 2009 | Vietnam, Hanoi

Ja dat hoor je dus aan de lopende band...miss miss come look in my shop, buy something, motobike, yes etc etc...je wordt geen seconde met rust gelaten als je op straat loopt en vriendelijk no thanks blijven zeggen helpt vaak niet, dus ik kijk al niet meer op en reageer of niet of loop nee schuddend over straat. Tja het leven van n celebrity gaat niet altijd over rozen ;-)

Nou hier ben ik dus weer…en dit keer schrijf ik mijn verhaal vanaf de airport in Da Nang. Het was of weer een nachtbus naar Hanoi en dit keer van 17 of 18 uur of 1u15 vliegen voor 40 euro. Nou dat was het verhaal vanaf de airport…ik kon daar op internet en las het mailtje van Jes dat Turbo (onze SUPER schattige en lieve kat net was overleden met een leeftijd van 16 jaar) en toen is er van schrijven nix meer terecht gekomen. Ik had het toch niet aan zien komen en was erg verdrietig door het nieuws! Gelukkig heeft ie n heel mooi en relaxed leventje gehad bij ons!

Ik zit nu te typen in de nachttrein van Hanoi naar Sapa (Noord-Vietnam) met heel veel mooie natuur: rijstvelden, bergen, watervallen enz. Heb net geboekt in Hanoi bij echt n super guesthouse, de kamers zijn nou niet echt je van het, maar de mensen zijn zo lief! Het wordt gerund door een hele familie met n stuk of 9 broers en zussen. Nadat ik bij de receptie in tranen had gezeten, hadden ze me uitgenodigd om met hun te komen eten. Echt Vietnamees gegeten en het was heerlijk en kon ik ook wel ff gebruiken! Lig nu in een slaapcabine van 4 personen en ipv gezellig met andere backpackers, zit ik hier met 3 local mannen… En heb mn oordoppen bij de hand aangezien veel Aziatische mannen heel vaak hele gore roggelgeluiden maken. Maar dat terzijde op naar Sapa en nu eerst terug naar waar ik mijn ervaringen geëindigd was: Siem Reap in Cambodja.

Ik was van plan om op de fiets daarheen te gaan en lekker rond te fietsen, maar besloot toch een gids te nemen. Ik ken mezelf, dan fiets ik daar wat rond, maak wat foto’s, heb geen idee hoe en wat en dan ben ik er zo klaar mee. En dat bleek n SUPER keuze! Wat n geweldige gids had ik!!! Yut alias Ben (veel mensen hebben hier Westerse namen voor de toeristen). Hij wist echt ZOOOOVEEL te vertellen over Angkor Wat (mega en super mooi en interessant tempelcomplex), maar ook over de geschiedenis van Cambodja (de recente uitmoording van +/- 25-30% van de totale bevolking tot 1979 door de Khmer rouge) en het Boeddhisme (zelf was hij 13 jaar monnik geweest). Ik was echt zoooo geïnspireerd door alles wat hij te vertellen had en hij had geen seconde rust, omdat ik overal alles over wilde weten en n constant vragenvuur op hem los liet. Hij vond het gelukkig zelf ook erg leuk om zoveel te vertellen en me zoveel te leren over zijn land en de geschiedenis en het Boeddhisme. Ik zal er inhoudelijk maar niet op ingaan, want dan ben ik over een uur nog aan het typen en alleen daarover, maar op verzoek is verdere info verkrijgbaar ;-) Ik heb vanalles opgeschreven op mn stadskaart om het te onthouden en het staat allemaal in mn dagboek.

Na Siem Reap ben ik naar Phnom Penh gegaan, de hoofdstad van Cambodja. In tegenstelling tot het merendeel van de toeristen ben ik niet naar de killing fields (massagraven) en de S-21 (school omgebouwd tot martelplaats) gegaan. Ik zou hier dan alleen heengaan omdat het ‘moet’ als je daar bent en zeker niet omdat ik het wil. En laat ik heel goed bezig zijn om nix van mezelf te moeten en alleen maar te doen waar ik me goed bij voel. Ben heel blij met deze keuze, hoorde later dat er bij S-21 een boom staat waar baby’s en jonge kinderen tegenaan werden geslagen tot ze dood waren, omdat ze daar geen kogels aan wilde ‘verspillen’. Aangezien ik dat dus voor me zag gebeuren en het niet uit mn hoofd kreeg, ben ik blij dat ik er zelf nie ben geweest en al dat verschrikkelijks heb gezien. Ik kan zooooo slecht tegen onrechtvaardigheid!

Dus in plaats daarvan ben ik met een zak rijst en een voetbal naar een weeshuis gegaan en heb een Engelse les bijgewoond en zelf ook nog een beetje les gegeven. Was erg leuk om te doen met die kids. Het weeshuis was wel best ‘toeristisch’, kwamen bijna elke dag toeristen langs en de zak rijst verdween in een opslag met tot het plafond opgestapelde rijstzakken. Ik wil volgende x een meer onbekend weeshuis opzoeken, die de hulp misschien nog beter kunnen gebruiken. Maar deze kids hadden het ook niet echt goed, dus alle hulp is meegenomen. Ik voelde me in Phnom Penh niet echt heel prettig, dus ben na een dagje doorgegaan naar Vietnam met een 3daagse boottrip door de Mekong Delta en de floating villages en hele dorpen op palen gebouwd. Mn 1e aanraking met Vietnam was gelijk goed, we kwamen Vietnam binnen met de boot en ik kreeg gelijk een knipoog van een buffalo haha! Dat was n goed begin! En zag in de rivier (niet al te schoon alias smerig) ook nog TE grappig een man zn haren wassen met shampoo!

Het was heerlijk om te varen in een klein bootje door de natuur en het plaatselijk leven (afgezien vd paar tropische STORTregen buien met de gordijen dicht en allemaal in het midden zittend om niet zeiknat te worden). De uitstapjes die je maakt tijdens zo’n tour zijn best toeristisch en niet heel veel aan, maar de homestay was zeker n hoogtepunt! Bij een familie thuis en ’s avonds kwam het zoontje van n jaar of 8 ons ophalen. Ik lag net ff te pitten voor t eten en hoorde n kabaal van kids met trommels en geschreeuw. Wij mee met n soort optocht door het dorp langs de rivier, bleek het 1 of andere speciale volle maan te zijn en alle kids met lampionnetjes langs de kant en vuurspugers in n boot in het water, was echt grappig en heel iets anders dan de bekende full moon party’s in Thailand ;-)

Na de Mekong Delta trip inclusief 3x TE vroeg opstaan (5.30, 6 en 6.30 NIX voor mij) was ik toch blij om weer lekker zelf verder te gaan! Het heeft toch wel ff geduurd om echt in het ritme te komen, op het begin werden de onrustige dgn afgewisseld door hele leuke dagen en super ervaringen en nu worden de super dagen afgewisseld met wel eens n onrustige dag. Had op t begin nie echt zin om vanalles uit te zoeken en vind t nu weer leuk om nieuwe dingen te ontdekken en te bedenken wat ik allemaal wil gaan doen! In Ho Chi Minh City (Saigon) ben ik lekker n dagje naar n waterpark gegaan en dat was echt leuk! Echt de engste glijbaan ever gehad, de twister…ga je dus in n buis heeeeel hard naar beneden en dan kom je in een twister ton en val je eruit. Ohhh wat heb ik gegild! Maar wel vol adrenaline en die nog n keertje gedaan als afsluiter!

Verder ook nog naar de Cu Chi tunnels gegaan (een heel tunnelnetwerk onder de grond gemaakt door de Vietcong in de oorlog tegen de US) en daar mn 1e schietervaring gehad met een revolver. Heb 1x geschoten en dat ging HARD, scheelde ook dat mn oorbeschermers van binnen leeg waren… Ook de terugslag die je kreeg was echt heftig zeg en dan zat die revolver nog vast ook. Ook nog n stukje door de tunnels gegaan, die 2x zo breed waren gemaakt voor de toeristen en nog steeds super smal. De scooterrit was echter n grotere belevenis. Allereerst duurde n enkele reis 1,5uur en ik wist niet dat je zo kapot kon zijn van achterop zitten en daarnaast kwamen we terug in de spits en dat was echt FANTASTISCH! Niet normaal die CHAOS!!! Van alle kanten kwamen scootertjes op ons af, niemand kijkt achterom alleen vooruit en er wordt alleen maar getoeterd en geremd enz enz. Ik heb nog n filmpje gemaakt, maar daar viel het eigenlijk nog mee ook! Echt n kick als je er dan afstapt, was zeker blij dat ik eraf was ook…oioioi!

De afgelopen dgn heb ik op en rond t strand doorgebracht, HEERLIJK! Kan er geen genoeg van krijgen! Lekker met n fruitshake en n muziekje voor me uitstaren naar de zee. Had weer n paar leuke mensen ontmoet, dus dat was weer heel gezellig! In Nha Trang nog n boottochtje gedaan met n TE grappige gids, ok eigenlijk lachten we hem meer uit, maar goed. Hij had echt de beste baan van Vietnam: stond toch te entertainen en door n microfoon te praten met n te foute echo erin en dan lag hij helemaal dubbel om zn eigen grapjes met echo enz enz ach je had er bij moeten zijn. Heb wel echt helemaal dubbel gelegen. Na Nha Thrang nog met de nachtbus naar Hoi An gegaan en dat was ook weer n ervaring zeg. Je hebt dus van die sleeper bussen en ik was met 2 jongens en we hadden TE relaxed de achterste 5 bedden naast elkaar. Lekker wat ruimte dacht ik…komen er nog 2!!! Franse jongens bij en lagen we dus echt 5 op n rij met n bedje van ik denk 60cm breed. Ach ja in bed with Madonna werd in bed with Natalie ;-) Alleen dan zonder spannende ontwikkelingen en met ongemakkelijk en voorzichtig heen en weer gedraai. Dit zijn achteraf wel weer de leuke dingen en ’s avonds gezellig wat gegeten en gedronken om de goede afloop te vieren!

Hoi An is by the way echt TE schitterend voor woorden, zo’n super schattig en romantisch stadje met overal lampionnetjes en mooie Franse koloniale huisjes met Chinese en Vietnamese invloeden en overal klerenmakers. Echt heel relaxed daar! Heb nog 3 paar sandaaltjes laten maken (ja mn pump tick slaat hier door in n sandaaltick ;-) Valt eigenlijk wel mee, want loop echt alleen maar op mn Bangkok Havaiana’s).

Nu ben ik dus op weg naar Sapa en daarna ga ik nog n kleine week naar Laos (buurland), heb er zoveel geweldige verhalen over gehoord en heb nog wel wat tijd over. Eigenlijk wel n cut in mn budget, want vlieg heen en terug. Hoorde dat de busrit iets van 27u duurt en n hel is! En had nu in mn hoofd gehaald dat ik er heen wilde dus dat ga ik lekker doen! Daarna nog n boottrip naar Halong Bay (1 vd natuurlijke wereldwonderen) en door naar Lau’tje en ome Leo en tante Jean in AUSTRALIE! Joehoeeeee ook echt zin in en super zin om ze te zien! De plannen zijn verder iets gewijzigd, want heb mn ticket iets opgeschoven en ga oud en nieuw in SYDNEY vieren!!!!! Dus als jullie op tv zien…vuurwerk Tokyo, New York, Sydney dan sta ik daar bij de harbour bridge! Ook echt n droom om daar oud en nieuw te vieren! Ga dus iets later naar Argentinie en mn voorlopige thuisdatum is ook 2 weekjes doorgeschoven naar net voor mn 30e!!! bday. (Word hier overigens aan de lopende band 25, 26 geschat ;-)) Oh mn schuin onderbuurman besluit nu een sigaretje op te steken in de niet rokers slaapcoupe, lekker aso!!! Maar goed zeg er toch maar ff nix van voordat mn tas strax op miraculeuze wijze verdwenen is ofzo…ben in deze coupe toch aardig in de minderheid.

Ga zo lekker pitten! En hou me ook op de hoogte van jullie belevenissen! Dikke X vanuit mn gezellige coupe met een speciale memoire aan mn droppie Turbo!!!

Inmiddels ben ik al weer terug uit Sapa, tja de digital highway in het Oosten werkt niet altijd mee...had geen goede inetverbinding en er zit n fout op mn fotokaartje. Gelukkig had ik de meeste foto's al op mn laptop staan. Verslag van Sapa volgt bij het volgende en afsluitende Azie bericht!


  • 16 Oktober 2009 - 11:16

    Jessica:

    Heerlijk! om je bericht te lezen... Ik kreeg een melding dat er een bericht geplaatst was en heb gelijk mijn collega achter de computer (die wel je site kan openen) vandaan gehaald en heb lekker relaxed je verhaal zitten lezen en we hebben samen je foto's bekeken...
    Wel heel zielig hoor, jij in tranen bij de receptie!
    En zoals je weet ben ik (net als jij) nogal visueel ingesteld dus ik zie je al helemaal zitten in de boot met TE foute de gids die lacht om zijn eigen grapjes..haha!
    Nou lief zussie, hele dikke kus van mij en een hele grote knuffel van Jaimy!

  • 16 Oktober 2009 - 11:36

    Jolanda:

    He zussie,
    Wat leuk om weer een bericht van je te ontvangen. En wat heb je een hoop meegemaakt zeg de laatste paar dagen! Je ziet er steeds relaxter uit op alle foto's. En steeds bruiner ook... Ik zit snipverkouden thuis. Kwam even uit m'n bedje en werd meteen getrakteerd op jouw avonturen.
    Geniet ervan lieverd. En goede reis naar Austalie. Kus, Jolanda

  • 16 Oktober 2009 - 12:16

    Yvonne:

    Ook ik kijk uit naar je verhalen en foto's en video's. Leuk om het te lezen en het te zien.
    Verder nog veel plezier en ik wacht weer op het volgend berichtje van je.

    groetjes Yvonne en knuffel van Joyce

  • 16 Oktober 2009 - 13:34

    Francis:

    Leuk om weer van je te lezen! En wat maak je toch veel mee daar! Allemaal leuke avonturen! Wel sneu van je katje zeg...
    Wat gaaf om oud en nieuw in Sydney te vieren!
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag!
    Liefs Francis

  • 16 Oktober 2009 - 15:51

    Jessica (nog Een X):

    Filmpjes zijn ook weer echt geweldig! Leuk om je zo te zien, en om je stem te horen..
    Die van achterop de scooter lijkt wel de snelweg naar Assen met de TT (vol met motoren)..haha..beetje zelfde idee!
    X

  • 16 Oktober 2009 - 17:26

    Renske:

    Hey wereldreizigster! Hier vallen de blaadjes van de bomen en jij crosst lekker rond in het oosten des werelds! Heerlijk! Ook wel heel cool dat je oud&nieuw in sydney gaat vieren. Leuk, leuk, leuk allemaal!! Nou genietse en tot je volgende berichtje! Kussies! :-)

  • 16 Oktober 2009 - 22:05

    Mama:

    liefste Natalie,wat heerlijk om je verslag te lezen en alle foto's en filmpjes te zien;in een woord fantastisch!!!Die markt vond ik wel herkenbaar want in Thailand zie je ook zulke markten .En wat maak je veel mee zeg echt super.En voor Turbootje is het misschien wel beter zo hoor ;hij heeft echt een gezellig leven gehad hier,dat geloven we gewoon!Ik zie ook dat het echt goed met je gaat ;nu,en ik lees het ook gewoon.Achter op die scooter zou ik het besterven zeg,maar dat weet je wel,gelukkig ben jij anders!Nou lieve schat veel liefs en iedereen straks in Australie de groeten he!Veel liefs en een dikke kus,
    Mama.

  • 17 Oktober 2009 - 09:01

    PA:

    Hoi lieverd,nou dat is weer een fantastiche ervaring mooie foto,s en video,s ook leuk zo persoonlijke gids wel erg druk met die scooters maar wel leuk om te zien je ziet er ook lekker ontspannen uit maar dat komt natuurlijk ook van de zon lekker warm.nou en dan asie verlaten op naar australie doe ze daar de groetjes van ons.Jaimy kan ieder moment hier komen lekker oppassen jessica en mama gaan met jolanda en oma naar mamamia de mucical en dan heb ik Jaimy lekker voor m,n zelf.ha ha.nou lieverd geniet nog maar lekker van je laatste avontuur in asie.we krijgen toch nog wel een eind verslag van asie zeker heel veel plezier en een dikke kus .

  • 18 Oktober 2009 - 10:02

    Danielle:

    Wat een bekende foto's van Angkor! En hoe is het in Laos, al lekker een beer Lao gedronken? Mar en ik zijn helaas weer terug...de 3 weken Bali zijn weer voorbij gevlogen!
    Veel plezier in Laos.
    Dikke snifxxx

  • 18 Oktober 2009 - 11:46

    Miranda:

    Hee Miss Natalie!

    Wat een leuk filmpje, jij achterop die scooter! Lekker hysterisch haha....
    Oud en Nieuw in Sydney is geweldig, zo moet ik vaak horen van mijn zusje want die was er vorig jaar!

  • 18 Oktober 2009 - 13:47

    Theo En Ada.:

    Lieve Natalie.
    Leuk, dat je het zo goed naar je zin hebt en je ziet er ook erg uitgerust en ontspannen uit. Wat is het daar ook prachtig allemaal, alleen met die scooters wel een beetje eng. Wat leuk, dat je de Kerst in Sydney gaat vieren. We letten wel op, als het grote vuurwerk er is. Leuk ook, om je stem weer te horen en ook knap, dat je dat allemaal kan. Verder heel veel plezier en heel veel liefs.Dikke kus.XXXX.

  • 19 Oktober 2009 - 19:48

    Marille:

    Hoi Naatje!!
    Goed bezig zeg!!! Heerlijk dat je lekker aan het reizen bent! Geniet er maar lekker van!! Ben afgelopen weekend in Amsterdam geweest en heb vaak aan je gedacht!! En aan alles wat we daar hebben gedaan. Heb gefiest daar en ik moet zeggen dat dat erg goed gelukt is! Heb nl altijd geluk gehad omdat ik werd rondgeleid door een super prive gids die daar alles op haar duimpje kent!! Lieverd geniet lekker verder! Je bent goed bezig en zit er weer heeerlijk in!!
    Dikke kus xxxxx

  • 20 Oktober 2009 - 09:15

    Han En Margreet:

    Lieve Natalie, Wat een belevenis allemaal, echt te gek. Leuk dat het zo naar je zin hebt en fijn dat je ook leuke ontmoetingen hebt met allerlei mensen, echt spannend allemaal.Wat zie je veel, echt leuk allemaal. Nou Lieve Natalie, geniet ze en veel liefs van ons. groetjes, dikke kus XXXX

  • 22 Oktober 2009 - 20:33

    Elisabeth:

    Fijn dat het goed met je gaat.
    Hoe vaak kun je je afspraken op-schuiven wat betreft je terug-reis-ticket ?
    Gezellig, hè, dat je zómaar ZELF, je dagen kunt in-delen: NIETS moet !!! ; toch ?
    Heb weer genoten van je uitgebreid verslag. Leuk dat je ons laat meeleven ! Fijn vervolg gewenst.

    liefs, elisabeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Aftellen...aftellen Nog 2,5 maand en dan ga ik... 09-09-09 start mijn wereldreis...een droom die uitkomt! Mn ticket is binnen, nu nog vanalles regelen, goed door blijven sparen en GAAAAAAAAAAAN!!! Welke landen ben ik allemaal van plan te bezoeken: Thailand, Cambodja, Vietnam, Hong Kong, Australië, Nieuw Zeeland (misschien Fiji), Argentinië, Miami, Panama, Costa Rica en chillen en duiken en cocktailtjes en slapen en eten en chillen en zwemmen en zonnen en chillen in Mexico en Belize Ik ben van plan om 7 maanden te gaan reizen en bovenstaande landen te bezoeken. Maar reizen betekent vooral doen waar je op dat moment zin in hebt, eerder weggaan als je het niet meer leuk vindt en langer blijven als je er nog niet klaar mee bent...dus er kan nog vanalles wijzigen! Ben benieuwd! Ik heb er zin in!!! Om de thuisblijvers goed op de hoogte te houden, zal ik mijn ervaringen bijhouden op deze site, inclusief leuke foto's en filmpjes van Natalie around the world! Berichtjes worden zeeeeeeeer gewaardeerd! Ik vind het erg leuk om te lezen wie mn verhalen heeft gelezen, wat jullie ervan vonden en natuurlijk hoe het met jullie gaat! Xxxxx nog vanuit Amsterdam

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 64855

Voorgaande reizen:

09 September 2009 - 30 November -0001

Natalie around the world

Landen bezocht: