Whatever you do...HIER is het t tegenovergestelde - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Natalie Neef - WaarBenJij.nu Whatever you do...HIER is het t tegenovergestelde - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Natalie Neef - WaarBenJij.nu

Whatever you do...HIER is het t tegenovergestelde

Door: Natalie de Neef

Blijf op de hoogte en volg Natalie

11 November 2009 | Australië, Melbourne

En zo is het maar net hier in Australie…alles is precies het tegenovergestelde van hoe wij het doen:
- je beukt continue tegen mensen op en denkt wat n aso’s, maar ja ze lopen hier nu eenmaal aan de andere kant vd straat en dus ben jij de aso
- ga je met de tram en sta je netjes te wachten en denk je ‘die rijdt op n raar spoor’, dan moet je lastminute rennen naar de andere kant omdat ie dus aan de andere kant komt
- steek je de straat over, dan word je bijna overreden omdat je de verkeerde kant opkijkt…nu kijk ik dus maar gewoon linksrechtslinksrechts go!
- wil je met de roltrap naar boven, dan lig je bijna op de onderstap trede van de roltrap die naar beneden gaat en viceversa
- stap je in de auto om mee te rijden, dan zit je elke x bijna achter het stuur
en dan heb je nog dat het water precies andersom de gootsteen indraait, de wc deur precies andersom op slot gaat en nog iets met de maan

Zo, maar wat is het ook weer HEERLIJK om in de Westerse wereld te zijn! De 1e morgen gelijk aan de boterham met hagelslag :-) (geïmporteerd uit Holland), je kan hier gewoon over straat zonder dat iedereen aan je trekt om iets te verkopen en je kan je verstaanbaar maken (al blijkt mn Engels nog met n lekkere Hollandse draai te zijn: vroeg de weg aan n man in Hong Kong en na 1 zin: he ben je Nederlands? Ik hoorde het al aan je accent en hier ook n paar mensen: are you from Holland? Yeah I lived there I heard your accent and thought she must be from Holland…hmmm ik dacht dat mn niveau toch iets boven het camping Engels met Hollands accent lag alias ‘Nijs wetter toedee he, maar dat blijkt toch tegen te vallen! Daar wordt dus aan gewerkt ;-)

En ik ben hier heerlijk even bij familie en mn vriendinnetje Lau! Ome Leo en tante Jean hadden me opgehaald op het vliegveld en mn bedje in mn ‘eigen kamer’ wachtte met smart op me. Heerlijk om in n goed bed te slapen, onder een dekbed, met schone lakens, zonder oordoppen en vervolgens zonder slippers onder de douche :-) De volgende dag ging ik (na heerlijk uitgeslapen en geluierd te hebben) al naar Lau! Ik werd opgewacht door Lau en Matt met n glas wijn in n schitterend appartement in St Kilda. Echt n hele mooie bouwstijl met glas in lood, houten vloer en mooie vormen. Ook hier lag n heerlijk bedje voor me klaar in de diningroom met n Wombatknuffel (die ik overigens zelf van Laura’s bed had ontvoerd). Maar eerst lekker uit eten geweest en n drankje gedaan.

De volgende dag moesten we al vroeg op voor Derby Day. Melbourne staat in heel Australie bekend om haar Flemmington paardenraces en deze week waren de grote races. Wij gingen dus op zaterdag helemaal opgedirkt naar de races. Is echt n heel event daar! Mannen in pak, vrouwen in jurken met hoge hakken en hoeden, champagne enz enz. Lau had nog n verlaat verjaardagscadeautje voor me, een fashionater (hoofdtooi). Ik hou daar nie zo van, maar zonder kon je je daar echt niet vertonen. En t hoort er ook gewoon bij! Het was n fantastische dag met n lekker zonnetje en nog 2x op n paard gewed, helaas zonder resultaat. Zo’n race is wel echt super! Met spanning sta je te wachten tot de paarden voorbij komen rennen en ze brengen zo’n kracht en energie met zich mee! Echt n toffe ervaring!

Verder hebben we heerlijk gerelaxed de paar dagen daarna: lekker de deur uit voor n ‘Brekkie’ (iedereen gaat hier lekker uit ontbijten dus heel gezellig in de cafe’s), lekker op de bank gelegen en tv gekeken (dat miste ik toch wel), ’s avonds uit eten, chillen in het park, wandelen langs het strand enz. Ook zijn we nog naar de Yarra valley geweest, super mooie wijngaarden een uurtje van Melbourne. Alle wijnen op de kaart geproefd, met n Champi in het gras gelegen, gepicknicked en afsluitend bij de ouders van Matt gebbq-ed. Thanks Lau en Matt, het waren n paar heerlijke en gezellige dagen en Matt is met vlag en wimpel door de eindevaluatie gekomen (ik was de 1e uit NL die Lau’s vriendje kwam ‘keuren’).

Voordat ik terug ben gegaan naar ome Leo en tante Jean, lekker nog n dagje alleen de stad ingegaan. Gestart met n Latte (ja ik probeer de soft koffie’tjes weer eens uit, omdat t zo gezellig is) en n muffin :-) Het is hier 1 walhalla aan zoetigheden (muffins, chocolat fudge, brownies enz enz ). Dus ook maar op zoek naar trimschoenen om te gaan trimmen! Het is trouwens echt raar als je weer in de Westerse wereld bent, dat je in tegenstelling tot comfortable in Azie ook ineens weer behoefte hebt aan matching oorbellen en sandaaltjes, n leuke armband, mascara enz enz. Maar ja dat terzijde ;-)

Samen met tante Jean ben ik nog meegegaan naar haar vrijwillige Engelse les aan volwassen buitenlanders in Australie, echt n mix aan nationaliteiten: Chinees (echt NIET te verstaan), Grieks, Tsjechisch enz. Ik zat in de conversation class en dat was echt leuk om te doen. De klas was in 2 groepen verdeeld en dan maar converseren in het Engels, in ieder geval n poging tot! Maar je bent nooit te oud om te leren en tante Jean is n goede lerares! Verder nog wat gezellige familiebezoekjes gedaan. We hebben nog n nicht (Alice) opgezocht in Castelmaine, echt in de country zo’n 2,5uur van Melbourne en echt n super mooi huisje! N omgebouwde paardenstal, super schattig en in n super omgeving! Nog vrienden gemaakt met hun geit, die nogal moeilijk is, maar met mij kwam ie gelijk knuffelen :-) (door het hek heen dan) en naar wat kleine stadjes gegaan (net Western stadjes uit Amerikaanse cowboyfilms). En in Melbourne woont de tweelingzus van Alice (Sofie), met haar gezellig nog wat gedronken in de stad en naar n vlooienmarkt gegaan en bij de zus van tante Jean een uitgebreide lunch gehad.

En maandag zijn we toch actief geweest en hebben we een fietstocht gedaan langs de kust van Melbourne...van 30KM!!! Echt zo’n SUPER mooie route met de stad op de achtergrond, langs het strand en in het zonnetje :-) Helaas was ome Leo na n kilometer of 6 verhinderd door n lekke band, die niet te plakken was...Op het eind hadden tante Jean en ik het toch wel beetje moeilijk..ja je weet de laatste loodjes wegen het zwaarst en dat was ook echt zo! Wind tegen en uphill pfff, we zaten compleet uitgeput in de trein terug en ‘s avonds op de bank geploft en er nie meer afgekomen! Wel heb ik de smaak te pakken, want ga zo weer lekker fietsen langs the beach en nog ff lekker naar t strand. Het is hier ook boven de 30 graden, dus bloody hot! Ben nu bij Lau’tje, we hebben gister nog met n groepje gebbq-ed in het park, was heel gezellig! Echt leuk om zo het ‘local life’ mee te maken hier! Ook ome Leo en tante Jean, super bedankt voor de verwennerij en de gezellige dagen!

Het was heerlijk om even nergens over na te denken en me lekker rond te laten touren hier! Nu terug naar het backpackersbestaan en op naar Nieuw Zeeland!!! :-) Daar is het 12uur later en dat is echt het verste dat ik ooit van huis kan zijn! Echt de andere kant vd wereld dus!!! Wel raar hoor, maar ook echt super in! Wisten jullie trouwens dat Australie vroeger Nieuw Holland heette? Ik dus niet, wel grappig aan de andere kant vd wereld Nieuw Holland en Nieuw Zeeland...Reizen is ook echt goed voor je algemene ontwikkeling, je leert zoveel van andere reizigers en ook over de geschiedenis vd wereld, vroeger vond ik geschiedenis zooooo saai en nu echt zooooo interessant!

Nou ik stap zo lekker de fiets op voor n tochtje langs het strand, in de zon en neem n verfrissende duik in de blauwe zee :-) Volgend bericht vanaf echt de andere kant vd wereld!!! Joehoeeee Nieuw Zeeland here I come!!! Dikke X

  • 11 November 2009 - 08:08

    Marilene:

    Hallooooo! Ik ga NU je verhaal lezen.. ben benieuwd :-)!!! xxx

  • 11 November 2009 - 08:14

    Marilene :

    Woooooow wat klinkt dat allemaal goed!!! Ik wil ooohooook :-). Geef Lau n hele dikke kus van me en jezelf een goede klop op de schouder.. lekker bezig! Alvast heel veel plezier in Nieuw Zeeland.. we bellen!

    XXX

  • 11 November 2009 - 08:47

    Jantine:

    Heerlijk om te lezen Hunnie!! :D Heel veel plezier in Nieuw-Zeeland!!

    (K)

  • 11 November 2009 - 08:47

    Jessica:

    lief zussie,
    Was weer heerlijk om je verhaal te lezen en je foto's te zien ! Filmpjes ga ik zo nog even kijken samen met Jaimy (die wordt net wakker...).
    Fijn dat je het zo leuk hebt gehad bij ome Leo, tante Jean en Laura (en lover..). Nieuw Zeeland, ECHT GAAF ! Heel veel genieten!!!
    Hele dikke knuffel van mij en Jaimy. XXXXX

  • 11 November 2009 - 11:35

    Jolanda:

    Hee Lieverd,
    Heerlijk om alle verhalen weer te lezen. Ook fantastisch om je af en toe aan de telefoon te hebben. Ik liep blijkbaar een beetje achter, want het laatste filmpje dat ik had gezien was CHAOSSSS, dus net ook zitten genieten van Natalie-around-the-world live verslagen!
    Veel plezier en de groetjes aan ome Leo en tante Jean.
    Kus, Jolanda

  • 11 November 2009 - 14:41

    Marille:

    HOi Naatje!!
    Leuk hoor!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar!! Fietsen blijft lekker!! hahaha! Ben benieuwd hoe je Nieuw Zeeland gaat vinden!! Heel veeeel plezier en tot snel!! Dikke kuss xx

  • 11 November 2009 - 14:49

    Mama:

    He,wat gezellig om weer een bericht van je te lezen;het is weer een super leuk verhaal,en wat maak je veel mee zeg,echt leuk!Ome Leo en tante Jean veranderen ook helemaal niet zeg,ze zien er nog echt hetzelfde uit,leuk hoor!
    Oma vond het ook erg leuk dat ze je gesproken had en Leo ook ;dan is ze weer een beetje gerustgesteld.
    Wat zagen jullie er mooi uit bij de races zeg, zal wel echt gezellig geweest zijn.En wat ben je mooi bruin zeg!
    En je bent ook lekker aan het fietsen,heerlijk is daT HE!Maar vindt je het niet lastig om dan links te rijden?Of fiets je net als in Engeland op de stoep!Nee zeker?
    Nou ik wens je goeie reis naar Nieuw Zeeland veel plezier en heel veel liefs MAMA.

  • 11 November 2009 - 19:22

    Pa:

    Nou dat is wel een verandering lekker verwend worden wat anders dan asie.leuk bij ome leo en jean ,en natuurlijk bij daan en de vriend.nu nog even nieuw zeeland meepakken en dan weer de feestdagen bij fam.en vrienden vieren.mooie foto,s heb je weer gemaakt en leuke video,s ik begin toch wel wat jaloers te wordenlekker weer heerlijke zon goede temp.en wij zitten hier maar in de kouw.maar ik ben heel blij voor jou dat je dat allemaal kan meemaken geniet er maar goed vanwij zijn trots op jou dat je dat helemaal alleen durft,en de avonturen zijn verlopig nog niet voorbij. hierbij wensen wij jou dan ook het allebeste en tot schrijfs.dikke kus.

  • 11 November 2009 - 20:44

    Anneke :

    hay lievie wat een leuke
    fotos vooral van leo en jean
    leuk om hun weer te zien
    en vooral van die olifant geweldig
    kusjessssss

  • 11 November 2009 - 22:30

    Laura:

    YAAYY!!! Ik wou dat het weer twee weken geleden was!

  • 12 November 2009 - 14:13

    Francis:

    Wat een leuk verslag en nice pics! Ik zit heerlijk weg te dromen hier op het werk vanachter m'n pc.
    Have fun in Nieuw Zeeland!! XFran

  • 12 November 2009 - 18:50

    Miranda:

    Yeah weer een super leuk reisverhaal, ik lees ze met veel plezier. Je kunt ze straks wel bundelen en er een boek van maken! Wat een avonturen weer allemaal heerlijk om te lezen! Je ziet er goed en zo lekker bruin.

    Dikke kus

  • 13 November 2009 - 19:07

    Christel:

    lieve naat,

    wat een super gezellige foto's!!!!en weer een heel leuk verhaal!
    zou het geweldig vinden om er 'even'bij te zijn...
    genietse nog lieve schat!!
    tot bels,
    kus christel

  • 14 November 2009 - 17:49

    Emma-emily:

    Lieve Lie,
    Ik heb net samen met Mama jouw filmpje zitten kijken. Wat heb je voor moois op je hoofd, staat erg leuk.dikke kus emma en ook van Sinterklaas, die is vandaag in het land aangekomen
    xxx

  • 14 November 2009 - 18:03

    Theo En Ada:

    Lieve Natalie.
    Wat een leuk verslag en wat maak je een hoop dingen mee. Inderdaad erg goed voor de algemene ontwikkeling. Je ziet er goed uitgerust uit en we hebben weer genoten. Verder heel veel plezier en liefs . Groeten.XXXX.

  • 15 November 2009 - 22:07

    Lieke:

    Zeg Nat,
    Schiet niet echt op zo met die 80 dates...;-)
    Mijn eerste berichtje weer vanuit ons kouwe regenachtige kikkerlandje, ben vanmorgen teruggekomen. Had nog echt geen zin, maar ja, morgen moet er weer gewerkt worden helaas. Geniet van Nieuw Zeeland!

    Kus

  • 17 November 2009 - 09:28

    Esther:

    Jeemig! Goede wijnen, glazen champagne, mooie jurk en omringd door familie en vrienden. Heb jij het even goed voor elkaar :-))) Geniet ervan en heel veel plezier in NZ!!! (schapen, rugby... iets andere vorm van beschaving) X Es

  • 23 November 2009 - 11:36

    Anneke :

    ik kan mn niet indenken dat het zo mooi weer is bij jou als ik hier naar buiten kijk kan ik wel gillen geniet er maar van kusjesssssssvan rukkie

  • 25 November 2009 - 12:32

    Margreet En Han:

    Wat mooi allemaal. De foto's zijn ook fantastisch. Wij zijn weer thuis vanuit Thailand, het was prachtig allemaal. Heel veel reisplezier en groetjes van Han en Margreet XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Aftellen...aftellen Nog 2,5 maand en dan ga ik... 09-09-09 start mijn wereldreis...een droom die uitkomt! Mn ticket is binnen, nu nog vanalles regelen, goed door blijven sparen en GAAAAAAAAAAAN!!! Welke landen ben ik allemaal van plan te bezoeken: Thailand, Cambodja, Vietnam, Hong Kong, Australië, Nieuw Zeeland (misschien Fiji), Argentinië, Miami, Panama, Costa Rica en chillen en duiken en cocktailtjes en slapen en eten en chillen en zwemmen en zonnen en chillen in Mexico en Belize Ik ben van plan om 7 maanden te gaan reizen en bovenstaande landen te bezoeken. Maar reizen betekent vooral doen waar je op dat moment zin in hebt, eerder weggaan als je het niet meer leuk vindt en langer blijven als je er nog niet klaar mee bent...dus er kan nog vanalles wijzigen! Ben benieuwd! Ik heb er zin in!!! Om de thuisblijvers goed op de hoogte te houden, zal ik mijn ervaringen bijhouden op deze site, inclusief leuke foto's en filmpjes van Natalie around the world! Berichtjes worden zeeeeeeeer gewaardeerd! Ik vind het erg leuk om te lezen wie mn verhalen heeft gelezen, wat jullie ervan vonden en natuurlijk hoe het met jullie gaat! Xxxxx nog vanuit Amsterdam

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 64855

Voorgaande reizen:

09 September 2009 - 30 November -0001

Natalie around the world

Landen bezocht: