Enjoying @ 18.750km away from home! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Natalie Neef - WaarBenJij.nu Enjoying @ 18.750km away from home! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Natalie Neef - WaarBenJij.nu

Enjoying @ 18.750km away from home!

Door: Natalie de Neef

Blijf op de hoogte en volg Natalie

26 November 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hier is ie dan…het 1e verslag vanaf nu echt de andere kant vd wereld! Ik heb t ff uitgezocht en t is zo’n 18.750 km away from home en dat zou inhouden 24uur alleen maar vliegen…oioioi dat is ECHT ver weg!!! Met mn armen uitgestrekt over de wereldkaart kan ik volgens mij ook niet verder weg dan dit. Als je daar aan denkt is dat toch best wel raar hoor, al lijkt t niet zo. Ik heb hier lekker n Nieuw Zeelands nummer en wordt dus lekker gebeld door fam en vriendinnetjes :-) en de cultuurverschillen zijn ook niet zo groot. Maar wat wel heeeeeeel anders is, is de natuur…het is hier echt SCHITTEREND en zo divers! Ongelooflijk!!! De ene dag ben je aan het kayakken over de azuurblauwe zee in een natuurpark, de andere dag zit je middenin de gletsjers, weer n andere dag zit je in het gras met uitzicht op bergen met sneeuw, zee, strand, zon, heuvels, schapen en zeehonden en dat in 1 view en wat verder nog in de planning staat: varen door de fjorden, tocht door t vulkaanlandschap, modderbaden en hot pools en t strand weer opzoeken. Het is haast niet te geloven dat dit alles in 1 land te vinden is, soms denk je dat je in Oostenrijk zit, dan weer in Denemarken, dan weer Duitsland, dan weer n tropisch eiland, dan weer de maan en dan weer NL…tja ze hebben hier ook gewoon grasvelden met koeien en t weer is nie echt mn favoriet…best wel wat regen en heb mn enige trui al 2 weken aan, wel gewassen natuurlijk ;-) in de droger, kou lijden en gelijk weer aan! Maar dan is ie wel heerlijk warm en doet me denken aan vroeger dat mama voordat ik ging slapen mn pyama in de droger deed als t koud was :-) Zat in t vliegtuig helemaal excited om te landen, hoor ik de piloot: weatherconditions in Christchurch: 10 degrees and raining…ik: What the fuck, ik vlieg niet naar de andere kant vd WERELD voor dit pisweer! Maar ja geniet strax weer EXTRA van mn overwintering in warme oorden en de dingen die ik hier doe en meemaak maken alles MEEEEEER dan goed! En dan moet t echt goed zijn als ware zonneaanbidster zijnde.

Ik werd wel vriendelijk ontvangen door de mevrouw bij de douane…NOT!!! Wat n *@#%!wijf was dat zeg! Ik kwam heel vrolijk aanlopen, blij dat ik er was en trots helemaal alleen aan de andere kant vd wereld en toen begon het vragenvuur met n aardig beoordelende toon en blik op alles wat ik zei! Waar ga je verblijven? Ik dat weet ik nog niet, kijk zo even als ik in de stad ben. Waarom heb je nog niks geboekt? Hoe lang ben je deze reis naar Nieuw Zeeland al aan het voorbereiden? Reis je alleen…hm! Wat heb je in Laos gedaan? Heb je daar met vrienden afgesproken? Nee hm! Wat heb je daar dan gedaan? Heb je iets bij je om je te beschermen een spray ofzo? Hm hm hm! Enz enz enz! Ze liet me uiteindelijk toch maar gaan, maar dat ging niet van harte. Was echt ff pissig, maar bedacht me gelukkig vrij snel wat kan mij t schelen wat zij vindt. Als ik zelf maar vind dat ik goed bezig ben! En dat vind ik :-)

Het hostelleven vind ik wel weer ff wennen, je hebt echt GEEN privacy en ben eigenlijk nie meer gewend om boodschappen te doen, zelf te koken en te wassen enz enz. Haha zoals je leest je wordt aardig verwend door n tijdje in Azie door te brengen! Al vind ik die dingen zelf doen allemaal wel prima alleen dat slapen in die dorms, zal er nooit fan van worden. Lig nu dus met zn 10-en op 1 kamer, overal troep, stinkende mensen en vooral snurkers grrrrrr!!! De 1e nacht kwam echt onverwachts, was in n female dorm geplaatst en 1 meter van me vandaan lag n super schattig en rustig Duits meisje…totdat ze ging slapen! Snurken snurken snurken, echt joh zij was echt NIET normaal! Kan dan dus echt nie slapen en mn oordoppen waren nergens te bekennen. Heb haar 1x wakker geschud dat ze echt wel heeeel hard snurkt en na wat neusspray was t ff stil. Ik dacht en NU in slaap vallen, in slaap vallen, dan hoor ik t zo niet meer en dat lukt dan natuurlijk niet en de volgende dag als n zombie ff door t stadje gewandeld en maar ff n tukkie in de botanical gardens gedaan. Lig ik daar net wat te dromen met n appeltje en n muziekje erbij, kijk ik met n schuin oog opzij staat er gewoon n eend 1 millimeter van mn gezicht af naar mn appel te staren. Ik schrok me echt kapot en was gelijk wakker! Werd nog uitgelachen door n paar Japanners en moest er zelf toch ook wel om lachen, eenden zijn toch wel 1 van mn favoriete dieren dus die kunnen niet veel fout doen. Ook heeeeeel hoog in de lijst staan zeehonden! Eigenlijk vanaf dat ik afgelopen zomer met Monique en Emma’tje in de Antwerpse zoo was en nu helemaal. Die zijn hier op n paar plekken in t wild en zijn zoooooo geweldig! Die zwemmen, draaien en dobberen dus lekker met n heel tevreden gezicht wat in zee en liggen dan met n glimlach te chillen in t zonnetje op de kant. En zoals papa in n volgend leven als leeuw in Blijdorp wil terugkomen, kan ik me hier dus echt wel goed mee identificeren haha!

Nou wat heb ik de afgelopen 2 wkn hier allemaal gedaan, vooral hele coole dingen in de schitterende natuur! De tripjes zijn wel allemaal aardig duur en omdat ik in Azie werkelijk NERGENS op mn geld heb gelet, kan ik daar nu de rotte appels van plukken…Wil toch wel zoveel mogelijk vd coole dingen doen nu ik hier ben, dus dan maar wat vaker n boterham met pindakaas en n noodlesoepje! Ik heb hier n Magic busticket geboekt, waarmee ik beide eilanden kan rondcrossen. Hop on-hop off zeg maar! Best makkelijk en gezellig. De 1e dag buiten de stad lekker n fietsje gehuurd en naar de seal colony (zeehonden dus) gefietst, eigenlijk mn 1e ervaring met t diverse landschap was de busrit van Christchurch naar Kaikoura. Keek echt mn ogen uit! Heuvels met felgroen gras en schapen en onderweg nog bij n waterval gestopt. Ik dacht na Azie die heb ik nou onderhand wel eens gezien, toch maar ff kijken. Zwemmen er gewoon mini zeehondjes in en eentje sprong van steen naar steen naar beneden! Echt fantastisch! In het Abel Tasman national park heb ik nog gekayakt op zee langs de kleine strandjes, n trekking gedaan door de bossen aan de kust (was best n droog gebied) en overnacht op n backpackersboot. Was erg gezellig, gebbqed aan boord en ’s avonds nog met zn vieren lekker oud Hollands n potje gepest. Ik was de enige Hollander, dus kon lekker mn eigen regels verzinnen ;-) Voordat we gingen slapen, nog even op t dek gekeken en dat was echt SCHITTEREND! Wat n sterren echt niet te geloven zo veel en mooi!!! Stond echt n paar minuten met mn mond open, wauwww zeggend naar boven te staren.

Op weg naar de gletsjers heb ik nog wat goud gewonnen…jaja I’m a golddigger! We stopten in 1 van Nieuw Zeelands rijkste dorpen, omdat er onder de grond voor 700-a-800 miljoen dollar aan goud ligt. De mensen die er wonen willen alleen niet weg, zodat ze daar mijnen kunnen maken ofzo. Na wat gespeculeer met de mede-busreizigers hadden we bedacht dat die mensen dus waarschijnlijk zelf in hun schuurtje n mini mijn aan het maken zijn. Maar goed ik heb mn eigen goud :-) Met n bepaalde techniek uit n bak met steentjes n Jade gehaald en wat goudsplinters. Goud is iets van 8x zwaarder dan stenen en 15x zwaarder dan water dus als je het op n speciale manier doet blijft het op de bodem liggen…mooi souvenir in n klein buisje!
En dan gister de highlight tot nu toe in Nieuw Zeeland en zeker 1 vd coolste dingen die ik ooit heb gedaan… een volle dag op en door de gletsjer doorgebracht. Je werd in n klein groepje ingedeeld en ging dan met n gids de gletsjer op en je liep zelf met van die spikes onder van die legerschoenen, echt n GEWELDIGE dag! We hadden ook echt t weer mee, de enige goede en zonnige dag in de week. De gidsen van alle groepjes moesten zelf een weg door het ijs hakken met n bijl. Op het begin liepen we vooral op het ijs en verder op de dag hebben we door n paar mini ijsgrotten geklommen (je moet je dan omhoog trekken of abseilen aan een touw) en echt midden door de gletsjers. Een paar keer dus aan 2 kanten muren van n paar meter ijs en je moest dan door een smalle spleet. 1x best ff bang geweest en was ook echt te heftig voor ons, zei de gids ook achteraf. Weer zo’n smal stuk en dan super steil omhoog, op n gegeven moment was ik dus halverwege en wist echt niet meer waar ik mn voet moest neerzetten en hield krampachtig t touw vast en keek wat angstig naar de gids boven van ik weet t nie meer hoor. Ik dacht toen als zij het allemaal kunnen, kan ik t zeker ook dus uiteindelijk goed gegaan met behulp vd gids. Stond boven nog wel ff met knikkende knieen bij te komen, maar zooooo geweldig gaaf! Ook 2 keer over n smal paadje gegaan en als je dan links keek, zag je n afgrondje van n paar meter naar beneden in het ijs…voor je kijken en gewoon doorlopen, het gaat bij iedereen goed! Pfff, maar echt helemaal te gek was het! Ik heb echt wel vaak gedacht het is maar goed dat ons moeder me nu niet ziet, maar dat denk ik bij 80% van mn avonturen en de overige 20% lig ik te chillen op t strand. Al zal dat strandpercentage na Nieuw Zeeland weer aardig oplopen…hmmm :-) ’s Avonds met n groepje 2-3 uur compleet afgepeigerd in 3 hotpools gelegen van 36, 38 en 40 graden. Dat was wel ff goed voor de spieren zeg heerlijk!

Ik ben nu net aangekomen voor n paar dagen in Queenstown wat erg gezellig schijnt te zijn en zo ziet t er ook uit! Van daaruit nog naar Milford sound een boottochtje maken door de Fjorden en dan richting het Noorder eiland met n meer vulkanisch landschap en meer Maori cultuur (oorspronkelijke bewoners). Nog genoeg te ontdekken hier :-)
Hoop dat alles met jullie ook allemaal lekker gaat! En ik zou zeggen werkse ;-)

Dikke X vanuit New Zealand!

  • 26 November 2009 - 10:28

    Jessica:

    Gezellig...bericht van mn zussie!!! ik hem m uitgeprint en ga m lekker op mn gemakje lezen met een bakkie erbij!
    XJes

  • 26 November 2009 - 11:29

    Daniëlle:

    Wat leuk, weer een gezellig berichtje uit Nieuw Zeeland!! Heel veel plezier in Queenstown! We bellen snel weer!
    dikke snif

  • 26 November 2009 - 11:38

    Jolanda:

    Lieve Natalie, wat een fantastische verhalen en foto's! Ik wist niet dat Nieuw Zeeland zo cool was. Kijken wanneer Erwin en ik dat in onze vakantieplannen kunnen passen. Vooral die gletsjers! Wauw! Kan je maandag niet bellen, heb catering. Misschien tot dinsdag. Vanaf de ANDERE kant van de wereld: groeten en een hele dikke kus, Jolanda

  • 26 November 2009 - 12:25

    Marilene:

    Wowwwwwwwwwwww wat n vette pics..wil OOK daar zijn! Wat vet!!! Klimmen, kanoen.. pfff echt super mooi.. *zucht*..! Geniet nog goed daar! T weer is hier niet beter..ben al de tel kwijt geraakt hoe vaak ik n bui over me heen heb gehad.. ;-).

    Tot bels!! Dikke xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 November 2009 - 18:33

    Marille:

    Gaaf zeg Naat!! Allemaal weer mooie avonturen beleefd!! Heb echt zin om je te spreken... Heb je weer van alles te vertellen!! Geniet maar lekker verder en ik ga nu je filmpjes bekijken!!
    Dikke kuss xxxxx

  • 26 November 2009 - 19:58

    Brenda:

    Hey Natalie,
    Wat een mooi verhaal weer!! Echt super cool wat je allemaal hebt gedaan! Stoer hoor!!En prachtige foto's om t nooit te vergeten!
    Veel plezier nog daar aan de andere kant...
    Liefs Brenda

  • 26 November 2009 - 22:03

    Theo En Ada.:

    Lieve Natalie.
    Wat een leuk reisverslag was het weer. Helemaal gewéldig! Wat maak je toch een hoop mee en wat eng van die gletsjers. Ik kan me voorstellen, dat je toch wel erg bang was. En wat leuk op het strand met die zeehond zo dichtbij. De foto's waren ook weer prachtig. We hebben weer genoten. Verder weer heel veel plezier en veel liefs. XXXX.

  • 27 November 2009 - 09:27

    Jessica:

    Jezus Naat, ik krijg gewoon helemaal de kriebels bij het verhaal over de gletsjer en de foto's..haha...lijk toch meer op moeders wat dat betreft !
    Lekker verder genieten zussie, en van het weekend misschien skypen?
    Zondagochtend?
    Zaterdag gaan we voor het eerst met Jaimy naar Sinterklaas (op het werk), ik ben benieuwd!
    Dikke kussen Jes

  • 27 November 2009 - 10:24

    M & M En Lotte:

    Ey Natalie,
    super zeg wat je allemaal al gedaan en gezien hebt.. en wat leuk zeg die foto's en filmpjes super mooi daar
    Geniet ze maar dat lukt vast wel
    grzz monique,martijn en knuffeltje van Lotte

  • 27 November 2009 - 12:22

    Mama:

    Hallo lieve schat,wat heb je weer een avonturen meegemaakt! geweldig hoor,en wat lief dat zeehondje zo dichtbij,kan je ze ook aaien??Ik maak me echt wel zorgen als ik sommige dingen lees en zie ;maar denk maar zo;alles is de vorige keer ook perfect gegaan,en je weet echt wel wat je doet!En als je gletschers gaat beklimmen is er in ieder geval gelukkig een ervaren gids bij!
    Wij voelden ons al hele wereld reizigers met 3 daagjes Hull!grappig he!
    Het was heel gezellig en een leuke stad vol glitter-kerst kleren,maar ik heb er niets van gekocht;volgend jaar misschien als ik ben afgevallen!
    Ik wens je nog veel plezier in Nieuw Zeeland en veel mooi weer!

    Heel veel liefs en een dikke kus mama.

  • 27 November 2009 - 12:47

    Pa:

    Hallo Benjamin het is weer een fantastiche mooi geschreven verslag ik heb er nooit bij stil gestaan dat er zoveel verschillende weer types zijn in 1 land maar de afstanden zijn daar ook naar dat vond ik toch ook wel eng in zo gletsjer maar ja onze benjamin durft gewoon alles er is geen avontuur dat je niet aan durft te gaan geloof ik maar toch maar voorzichtig zijn.hele mooie foto,s en video,s dat is een genot om naar te kijken ik ben benieuwd naar het volgende avontuur.geniet er maar lekker van veel liefs en dikke kussen .

  • 27 November 2009 - 14:20

    Renske:

    Naat! Geweldig weer allemaal! Blijven genieten! Maar dat ik jou wel toe vertrouwd ;-)
    Dikke kusssss uit NL!! :-D

  • 27 November 2009 - 17:52

    Christel:

    lieve schat,

    klinkt allemaal weer helemaal geweldig,wat een mooi land zeg!! en super leuk ,die filmpjes!! genietse nog en tot snel weer, bellen of skypen....
    dikke kus christel

  • 28 November 2009 - 12:20

    Laura:

    Ohhh enorme avonturier! Geweldig! En die ijsgrot!! Ik moet er maar echt snel heen ook! Ben heel trots op je schat! En guess what..over n paar weekjes kunnen we weer samen in de zon liggen..whohoo! Xxxx

  • 28 November 2009 - 13:53

    Elisabeth:

    Heb je verslagen weer eens allemáál achter elkaar gelezen; ervan genóten. Waar haal je de tijd vandaan om ons dat allemaal te vertellen ?! Het leest als een spannend boek vanuit een àndere wereld.
    Leuk die samenvatting van Azië. Wél slim om steeds -al reizende- aantekeningen te maken, zodat je NIETS vergeet !!!
    Je verhaal eindigt trouwens met:"Werk ze".
    Grappig ! Dat hebben we nét gedaan; in Israël. Je kunt het opzoeken op m'n site (als je wilt), maar het steekt erg pover af met hetgeen JIJ allemaal beleeft. (www.jong-geluk.nl).
    Een fijne tijd gewenst, lieve Natalie.
    Doe je VOORZICHTIG ?!?!

    liefs,

    elisabeth

  • 29 November 2009 - 04:28

    Tante Jean & Ome Leo:

    And I thought our bike ride against the wind was hard work!! But six hours on and in the glacier is something else - exhausting & also exhilarating. Your reisverslag makes me want to go to NZ again - I wonder if I can persuade Ome Leo??? We really hope you can make it back to Melbourne at Christmas.
    Veel liefs en kusjes.

  • 29 November 2009 - 12:16

    Han En Margreet:

    Lieve Natalie, wat een prachtige belevenissen allemaal en hele mooi foto's en video's. Wij kunnen goed begrijpen dat heel veel geniet van alles. Het is echt een hele andere wereld. Natalie, heel veel reisplezier nog met alles en kijk goed uit met alles. Veel liefs !!!

  • 06 December 2009 - 13:02

    Drès:

    Hoi Natalie,

    Lees je verslagen met veel plezier. En om de aankondigingen op je filmpjes moet ik iedere keer weer lachen.....
    Geniet ervan!!

    Groetjes Drès

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Aftellen...aftellen Nog 2,5 maand en dan ga ik... 09-09-09 start mijn wereldreis...een droom die uitkomt! Mn ticket is binnen, nu nog vanalles regelen, goed door blijven sparen en GAAAAAAAAAAAN!!! Welke landen ben ik allemaal van plan te bezoeken: Thailand, Cambodja, Vietnam, Hong Kong, Australië, Nieuw Zeeland (misschien Fiji), Argentinië, Miami, Panama, Costa Rica en chillen en duiken en cocktailtjes en slapen en eten en chillen en zwemmen en zonnen en chillen in Mexico en Belize Ik ben van plan om 7 maanden te gaan reizen en bovenstaande landen te bezoeken. Maar reizen betekent vooral doen waar je op dat moment zin in hebt, eerder weggaan als je het niet meer leuk vindt en langer blijven als je er nog niet klaar mee bent...dus er kan nog vanalles wijzigen! Ben benieuwd! Ik heb er zin in!!! Om de thuisblijvers goed op de hoogte te houden, zal ik mijn ervaringen bijhouden op deze site, inclusief leuke foto's en filmpjes van Natalie around the world! Berichtjes worden zeeeeeeeer gewaardeerd! Ik vind het erg leuk om te lezen wie mn verhalen heeft gelezen, wat jullie ervan vonden en natuurlijk hoe het met jullie gaat! Xxxxx nog vanuit Amsterdam

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 64853

Voorgaande reizen:

09 September 2009 - 30 November -0001

Natalie around the world

Landen bezocht: