Van trui EINDELIJK weer terug naar n hempje :-) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Natalie Neef - WaarBenJij.nu Van trui EINDELIJK weer terug naar n hempje :-) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Natalie Neef - WaarBenJij.nu

Van trui EINDELIJK weer terug naar n hempje :-)

Door: Natalie de Neef

Blijf op de hoogte en volg Natalie

09 December 2009 | Nieuw Zeeland, Taupo

EINDELIJK ik bevind me weer in warm weer hier op t Noorder eiland! Ik loop al n paar dgn weer in n hempje rond met n lekker lentezonnetje :-) Brrrr wat heb ik t koud gehad op t Zuider eiland! T is dat er zoveel mooie dingen te doen zijn en t ook echt schitterend is, anders was ik er al lang weggeweest! Heb dus werkelijk 3wkn in mn enige trui gelopen met sjaal en sokken in mn slippers…jaja als backpacker boeien dat soort dingen ff nie meer zo en wil je t gewoon warm hebben. En aangezien ik mega blaren op mn voeten had vd gletsjertocht, kon ik echt geen schoenen aan!

Bij de gletsjertocht was ik de vorige x ook geëindigd, dus dat is n mooi bruggetje naar mn nieuwe ervaringen! Nog nagenietend vd te geweldige tocht op, onder en door t ijs, ben ik naar Queenstown vertrokken. Dat is echt n super gezellig en relaxed stadje! Het ligt aan n meer met n schattige boulevard, live muziek, gezellige barretjes, restaurantjes, terrasjes, winkeltjes…echt super! Het meer is ook heel mooi, ik heb n foto gemaakt en t is net of ik in n postcard zit! De reis ernaartoe duurde wel veel te lang. In tegenstelling tot in Azie, stoppen de bussen (de Magic bus in ieder geval) 20 miljoen x per rit! Pfff lig je net wat te tukken, ‘hai guys we’re gonna stop here to see the…’ We’ll leave in around 40 minutes. En dan zit je dus nog geen uur in de bus, nou laat mij dan maar iets langer slapen. Soms kan je wel in de bus blijven zitten/liggen, maar ja wil dan ook weer nix missen dus er toch maar weer uit! Deze x was t echt erg en zijn we in 9u, 9x gestopt en best vaak ook n lange stop. ‘Guys NO toilets in the next 20 minutes, so you must go out of the bus now!’ Zie mezelf nog vaak zat in de Aziatische minibus zitten en ik kon echt nie meer en met elke hobbel (en die zijn er genoeg) werd t erger…’PLEASE can we have a toiletstop???’ ‘In one hour! Ff wat anders hier!

Wel leuke mensen ontmoet in de bus en als groepje zo’n 1,5 week met elkaar opgetrokken! Dat was echt super gezellig! In Queenstown lekker op stap geweest en hier krijg je ipv buckets in Thailand, cocktails in n theepotje! Was heerlijk om weer ff uit te gaan en lekker te dansen! Samen met 1 vd meiden ben ik nog naar Milfourd sound geweest en n boottocht gemaakt door een fjord. Was ook mooi, alleen t was bewolkt en koud dus dat was iets minder ook voor de foto’s. Alleen op de terugweg reden we met de bus langs 1 vd mooiste sunsets, die ik ooit heb gezien! Echt SCHITTEREND!!! Iedereen stond krampachtig in de bus foto’s te maken en toen zijn we ff gestopt voor n fotosessie! N welgewilde stop deze x! Echt zo mooi! De busritten hebben wel echt super uitzicht, soms dommel je weg en zie je ineens n wei vol herten die allemaal de bus volgen en dan zie je azuurblauwe meren met besneeuwde bergen en dan weer heuvels vol met schapen enz enz.

In Dunedin zijn we nog naar de Cadburry chocolat factory geweest, echt n paradijs voor mij! Je kreeg n plastic tasje mee en elke x mocht je er weer wat in gooien! Mmmmm!!! We hebben alleen geen mensen aan t werk gezien, waren net niet aan t werk. Dat was wel jammer, n dvd’tje kan je ook thuis kijken. Wel allerlei lekkere dingen geproefd en mn zakje chocola was natuurlijk zooo op! Net als met n chocoladeletter, die ik dit jaar helaas moest missen en de choco pepernoten, die heb ik ook zoooo gemist! Toch heb ik dankzij Sinterklaas m.b.v. mn zus Jolanda toch nog n beetje Sinterklaas mogen vieren :-) Op 5 december zat er n SUPER gedicht in mn mailbox, helemaal mooi gerijmd in ABAB! Mijn complimenten hulppiet Jolanda! Was echt super om te ontvangen!

In Lake Tekapo nog Mount John beklommen en n super uitzicht gehad op n mega fel azuurblauw meer! Deze kleur komt dus door n speciaal stofje dat in t water uit n gletsjer zit. T uitzicht van boven op de berg was echt heel mooi! Totale rust, wind en uitzicht op dat meer, het stadje en n ander meer ernaast met weer n andere kleur blauw. Na Lake Tekapo richting Christchurch gegaan om mn vlucht te pakken naar Wellington in het Noorder eiland. Helaas afscheid genomen van t gezellige groepje van 2 NL meiden en 1 Engelse jongen! T waren 10 fantastische dagen! En op naar Wellington!

Om wat kosten te besparen, n 10 bed dorm geboekt en na de deur te hebben geopend had ik er ook gelijk spijt van! Wat n teringzooi!!! Overal lagen kleren en spullen en t stonk en heb werkelijk 5 minuten met mn backpack op rondgelopen en gedacht wat MOET ik hier! Gadverdamme! En echt geen idee waar ik mn spullen moest zetten, was echt ff helemaal klaar met t dormleven! Je hebt totaal GEEN privacy en vervolgens klim je weer in t zoveelste stapelbed dat bijna in elkaar klapt, kan je nix vinden in de keuken en sta je met je slippers tot je enkels in t water in n verstopte douche door de haren bleeehhh! Toch maar n plekje voor mezelf gecreëerd, wat gesmst van mn baalsituatie en maar Sex and the City gaan kijken wat me toch altijd weer opvrolijkt! Me ook maar bedacht dat dit er nu eenmaal bij hoort en dat ik de komende 4,5 maand waarschijnlijk nog in dorms moet rondbrengen en dat ik me er dus maar overheen moet zetten en er gewoon niet teveel over na moet denken. Vervolgens alle positieve punten van Nieuw Zeeland op n rijtje gezet en dat weegt er toch ZEKER tegenop! Ga ook niet meer elke x in de goedkoopste dorms, dan maar n euro’tje of 2 meer voor n 4 of 6 bed dorm.

Had verbazingwekkend toch nog best goed geslapen met mn oordoppen in en mn oogkapje in de aanslag voor als t licht aan ging. En er achter gekomen dat ik dan best lekker lui kan zijn en van uitslapen houd, maar dat er in de dorms toch ook vaak n stelletje lapzwansen liggen, die liggen dus echt de hele dag te tukken! Ik daarentegen ;-) had na n snoepfestijn op t Zuider eiland besloten om te gaan trimmen (blaren of geen blaren) en ’s morgens dus met mn trimschema begonnen en geeindigd met n buikspiersessie op t strand en n voldaan gevoel! Goed bezig!

Wellington is ook wel n gezellige stad en t voordeel van n dorm is dan weer dat je snel mensen leert kennen en zat dus met n gezellige Brabo op de kamer. ’s Avonds nog de stad in gegaan en lekker gedanst in de Boogie Wonderland en daarna nog n leuke andere tent! Was weer n geslaagd avondje! Miste mn vriendinnetjes wel toen de welbekende last dance vd Liquid werd gedraaid, waar we vaak zat met onze dronken Vodkakop op hebben gedanst! Chris kreeg dan ook midden op de dag n smsje terwijl ik met n Vodka’tje stond, dat is dan toch wel raar! De volgende dag in Wellington ook nog naar t Te Papa museum geweest, n paar verdiepingen over het ontstaan van Nieuw Zeeland, de immigratie en de Maorie cultuur. Al ben ik geen doorgewinterde museumganger, t was echt super interessant!

Nu ben ik via Napier (n leuk strandplaatsje en mn 2e trimsessie jaja! ;-)) in Taupo beland, n mega groot meer even groot als Singapore! Heb hier wat rondgelopen en n vreemd natuurverschijnsel beleefd. In de rivier heb je dus n stukje waar vanaf n waterval heet water komt! N soort hotpool gecombineerd met koud, echt raar. Zit je dus met je voeten in t koude water terwijl het gedeelte wat net onder water is heel warm is, echt grappig! Morgen ga ik de Tongariro crossing doen, schijnt schitterend te zijn. Het is n 6-8 uurse trekking door vulkanisch gebied! Ik ben heel benieuwd!!! Word al om 6u opgehaald, dus dat wordt n pittig dagje! Daarna door naar Rotorua, waar nog meer hotpools zijn en veel Maorie cultuur en verder nog langs wat kustplaatsjes! Ik hoop nog aardig wat zonuurtjes mee te pakken en lekker te chillen op t strand :-)

Volgend bericht zal van mn laatste ruime 1,5 week Nieuw Zeeland zijn voordat ik weer lekker terug naar Melbourne ga om de kerst bij ome Leo en tante Jean door te brengen. Heerlijk weer ff bij familie en ook nog n weekendje naar Lau! Wat overigens wel heel raar is hier, zit je in t zonnetje te eten…draaien ze kerstliedjes! Huh dat klopt echt niet, oh ja t is december!

En als iemand nog connecties heeft voor accommodatie in Sydney met oud & nieuw, please help me! Alles zit vol, maar ik sta hoe dan ook om 0.00u bij de harbour bridge! Eerst nog ff verder genieten van t gelukkig weer zonnige Nieuw Zeeland, hopen dat t zo blijft! :-)

Dikke Xxxxx

  • 09 December 2009 - 08:32

    Marilene:

    Heeeee Naatje!!! Wow wat n mooie fotos en leuk verhaal weer :-)! Ik ben net binnen op werk en aan t opdrogen van de zoveelste bui..maar goed als dat alles is ;-)!

    Geniet lekker daar! Heel veel liefs xxx :-) :-) :-)

  • 09 December 2009 - 09:10

    Jantine:

    Wat n mooie foto's inderdaad, echt super dat blauwe water...

    Haha en die sokken in je sleffers... Campinggast! ;)

    Enjoyyyyyyy!!! XXXXX

  • 09 December 2009 - 09:59

    Francis:

    Hi Nathalie,
    Wat heerlijk al die chocola!! En wat maak je weer veel mee. Die "luxe" slaapplaats van jou ziet er inderdaad erg aantrekkelijk uit hahaha, wat een bende!
    Hier is het koud en het regent veel dus geniet maar lekker van de zon!
    Have fun en alvast hele fijne feestdagen!!!

  • 09 December 2009 - 10:49

    Jessica:

    Lief zussie, wat leuk weer van je te horen. Ziet er allemaal weer geweldig uit. Echt heel anders als Azie. Hele mooie foto's ook weer, wat een ontzettend mooie natuur! Je bent ook lekker aan het genieten zie ik !
    Heerlijk om te zien.
    Dikke knuffel van mij en van Jaimy!

  • 09 December 2009 - 12:51

    Drès:

    Hoi Natalie,

    Schitterend daar zeg.... ben niet jaloers aangelegd, maar in dit geval hahahaa. Succes met de komende Dorms nog, zoals je al zegt, verstand op 0. Geniet weer van het zonnetje en met volle teugen van alles wat je meemaakt en ziet, maar zo te zien lukt dat aardig (GOED!).

    Gr. Drès

  • 09 December 2009 - 19:55

    Christel:

    hee lieve naat,

    heerlijk eindelijk weer een lekker zonnetje!! klinkt allemaal weer helemaal super, enne leuke foto's!!!!!!
    vooral die met die slippers en genieten van het mooie uitzicht,typisch naat, ha ha!!!

    dikste kus voor jou lieve schat en tot snel

  • 09 December 2009 - 20:44

    Pa:

    Nou het is weer een fantastisch verslag mooie meren en dan met sneeuw op de achtergrond heel mooi,kan me voorstellen dat je daar van kan genieten.je maakt wel heel veel mee de reis van je leven geniet maar lekker door je maakt nog heel wat mee de komende weken,maanden bij deze wensen wij jou ook prettige feestdagen en een leuke jaarwisseling maar we bellen nog iedere week.heel veel liefs en geniet met volle teugen van je reis. dikke kus.pa

  • 10 December 2009 - 14:15

    Anneke :

    hoy wat is de wereld toch mooi prachtig wanneer ga je naar ome leo kusjesssssss van rukkie

  • 10 December 2009 - 16:05

    Marille:

    Hoi lieverd!!
    Goed bezig hoor!! En super foto's!! HAAHA! Leuk om te zien hoe geweldig je het daar hebt!! Geniet maar lekker verder!! Dikste kuss xx Marille

  • 11 December 2009 - 20:00

    Mama,:

    Hallo lieve schat,het is weer een fantastisch verslag ;en wat geniet je ervan prachtig hoor!
    En wat een lekker zooitje in die Dorm zeg,maar het is ook leuk dat je iedere keer weer leuke mensen ontmoet natuurlijk!Je foto's zijn echt prachtig,dat mooie blauwe water en jij staat er ook zo relaxt op ,fijn hoor.
    Nou ik ben dinsdag naar Amsterdam geweest --helemaal alleen!goed he,de hele stad doorgelopen naar het Waterlooplein geweest(echt niet veel aan,maar dat had jij al gezegd)en over alle grachten gelopen ;de spiegelgracht was nog niet versierd/of je kon het niet goed zien omdat de zon scheen,dat kan ook.Het was in ieder geval erg leuk;op een broodje gegeten heerlijk in de zon en toen na een paar uur weer op de trein;en nog even in Rotterdam op de markt gelopen,wat een dag he!Nu gaan pa en ik morgen naar de kerstmarkt in Dordrecht;zijn we verleden jaar ook geweest en is heel erg leuk!Nou lieve schat ik wens je hele fijne feestdagen;en hoop dat je nog een slaapplaats in Sidney vind//want je kan toch niet buiten slapen he!Heel veel liefs en een dikke kus mama.

  • 11 December 2009 - 20:03

    Mama,:

    kleine correctie er is een stukje tekst weggevallen ;op een BANKJE AAN DE GRACHT EEN BROODJE GEGETEN! dikke kus mama.

  • 12 December 2009 - 09:55

    Jolanda:

    He lieverd,
    Zag je berichtje op weg naar mijn eigen chocolate factory, waar ik de afgelopen week zoveel uren doorgebracht heb, dat ik gewoon vergeten was je bericht te lezen. Belde gisterenavond met Jes en die vertelde dat ik op de site stond, toen dacht ik er pas weer aan. Het is weer een heerlijk verhaal vol met prachtige foto's. We weten inmiddels echt zeker dat we ook die kant op gaan, de vraag is alleen nog wanneer we een hele maand vrij kunnen nemen. Wat ziet het er gaaf uit zeg!!!!
    Tot snel weer lief!
    Kus, Jolanda

  • 14 December 2009 - 07:56

    Linos:

    Hi Naatje!!
    Je zo lezende is het net of je gewoon weer ff naast me zit! Wat een heerlijk verhalen weer en wat een mooi contrast met onze echte NLse kerstbomen en eerste echte nachtvorst-situatie. Deze week zelfs misschien wat sneeuw! HELE fijne kerstdagen daar, ik zal aan je denken! xx

  • 15 December 2009 - 18:31

    Theo En Ada.:

    Lieve Natalie.
    Bedankt voor je práchtige verslag. We hebben weer genoten en wat is het overal toch mooi. En de foto's waren ook erg leuk. Leuk, dat je ook weer naar je tante en oom gaat. Zij vinden dat ook helemaal geweldig. Verder wensen we je héle goede Kerstdagen en een Gelukkig en Gezond 2010.
    Heel veel liefs en de hartelijke groeten.

  • 21 December 2009 - 21:31

    Jaap&Minca:

    Zijn weer helemaal bij met jou geweldige reisverslagen, zijn blij dat je het zo goed naar je zin hebt, blijven je volgen en wensen jou en Oom Leo en echtgenote hele fijne feestdagen.
    Dikke kus Jaap&Minca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Aftellen...aftellen Nog 2,5 maand en dan ga ik... 09-09-09 start mijn wereldreis...een droom die uitkomt! Mn ticket is binnen, nu nog vanalles regelen, goed door blijven sparen en GAAAAAAAAAAAN!!! Welke landen ben ik allemaal van plan te bezoeken: Thailand, Cambodja, Vietnam, Hong Kong, Australië, Nieuw Zeeland (misschien Fiji), Argentinië, Miami, Panama, Costa Rica en chillen en duiken en cocktailtjes en slapen en eten en chillen en zwemmen en zonnen en chillen in Mexico en Belize Ik ben van plan om 7 maanden te gaan reizen en bovenstaande landen te bezoeken. Maar reizen betekent vooral doen waar je op dat moment zin in hebt, eerder weggaan als je het niet meer leuk vindt en langer blijven als je er nog niet klaar mee bent...dus er kan nog vanalles wijzigen! Ben benieuwd! Ik heb er zin in!!! Om de thuisblijvers goed op de hoogte te houden, zal ik mijn ervaringen bijhouden op deze site, inclusief leuke foto's en filmpjes van Natalie around the world! Berichtjes worden zeeeeeeeer gewaardeerd! Ik vind het erg leuk om te lezen wie mn verhalen heeft gelezen, wat jullie ervan vonden en natuurlijk hoe het met jullie gaat! Xxxxx nog vanuit Amsterdam

Actief sinds 19 April 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 64858

Voorgaande reizen:

09 September 2009 - 30 November -0001

Natalie around the world

Landen bezocht: